اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ترامپ مدعی شد

توافق جدید با مکزیک و کانادا شغل به آمریکا می‌آورد

وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد: توافق جدید بین آمریکا، مکزیک و کانادا دهها هزار فرصت شغلی در صنایع خودروسازی را از خارج به داخل آمریکا منتقل می‌کند.

توافق جدید با مکزیک  و کانادا شغل به آمریکا می‌آورد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ولیبر راس وزیر بازرگانی آمریکا مدعی شد توافق تجاری جدید بین کانادا، آمریکا و مکزیک موسوم به US MCA دهها هزار فرصت شغلی در صنعت خودروسازی را از خارج به داخل آمریکا منتقل می‌کند. 

وی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفت: بخش قابل توجهی از 250 هزار فرصت شغلی در صنعت خودروسازی آمریکا که از دست رفته‌اند در قالب توافق جدید به آمریکا بازخواهند گشت. 

بنا به آمار فدرال در ماه آگوست 950 هزار نفر در صنعت خودروسازی آمریکا مشغول به کار بوده‌اند. 

وی درباره زمان ایجاد این فرصت‌های شغلی در آمریکا و یا مدت زمان مورد نیاز برای فراهم کردن آنها اشاره نکرد اما گفت که برمبنای این قرارداد حقوق کارگران نیز افزایش یافته است. وزارت بازرگانی آمریکا در این زمینه از اظهارنظر خودداری کرده است. 

پیش‌تر دونالد ترامپ قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا را عامل اصلی از دست رفتن 250 هزار فرصت شغلی در صنعت خودروسازی آمریکا معرفی کرده بود چرا که خودروسازان به سمت تولید قطعات در مکزیک با هزینه کمتر روی آورده‌اند. 

در سال 2017، 18 در صد از کل خودروهای تولید شده در جهان در سه کشور کانادا، مکزیک و آمریکا تولید شده و  این آمار سه کشور را پس از چین و اروپا در رده سوم قرار می‌دهد؛ البته کارشناسان و مدیران شرکت‌های خودروسازی به این قرارداد آنگونه که مقامات دولت ترامپ خوش‌بین هستند نگاه نمی‌کنند و نگران آسیب فروش خود ناشی از بالا رفتن هزینه تولید هستند؛ چرا که در قالب این قرارداد آنها باید تنها در یک قدم حقوق کارگران را افزایش دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول