اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جمهور ازبکستان عازم فرانسه شد

رئیس جمهور ازبکستان بنابه دعوت رئیس جمهور فرانسه عازم «پاریس» شد.

رئیس جمهور ازبکستان عازم فرانسه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان صبح امروز  بنا به دعوت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه عازم «پاریس» شد.

طبق برنامه در چارچوب این سفر رئیس جمهور ازبکستان با رئیس جمهور، مقامات پارلمان، نمایندگان شرکت‌های بزرگ و نهادهای مالی فرانسه دیدار و گفت‌وگو  خواهد کرد.

همچنین در دستور کار نشست ازبکستان و فرانسه مسائل توسعه بیش از پیش گفت‌وگوهای سیاسی، همکاری‌های عملی در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و مالی، اجرایی مشترک طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف و همچنین تشدید تبادلات فرهنگی و انسانی قرار دارند.

برنامه ریزی می‌شود در پایان دیدار و گفت‌وگوها بیش از 10 سند بین دولتی از جمله قراردادهای همکاری در زمینه‌های اقتصادی و مالی، حمل و نقلی، گردشگری، محیط زیستی، فرهنگی و هنری، برنامه همکاری بین سازمان‌های سیاست خارجی به امضا برسد.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین با «اودری آزوله» مدیر کل سازمان ملل متحد در مسائل آموزشی، علمی و فرهنگی دیدار و چشم انداز تعمیق همکاری‌ها بین ازبکستان و «یونسکو» و همچنین برنامه مشترک برای سال‌های 2018 و 2021 میلادی را بررسی می‌کند.

هم اکنون فرانسه یکی از مهمترین همکاران بازرگانی ازبکستان در اروپا می‌باشد.

این 2 کشور در زمینه آموزش کارکنان در حوزه اقتصاد کلان، مالی، کشاورزی و کارآفرینی خصوصی از نزدیک همکاری می‌کنند.

مبادلات ازبکستان و فرانسه در سال 2017 میلادی به 251 میلیون و 600 هزار دلار رسیده است.  

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه، فرانسه استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 3 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ اول مارس سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول