اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  تاریخ

سند ارتباط برادران شاه با دزد معروف

شخصی به نام راسخ که از دزدان بوده و سرقت‌های مهم به وسیله او انجام می‌شده و اخیراً دستگیر شده با والاحضرت شاهپور حمیدرضا و والاحضرت شاهپور محمودرضا آشنایی و آمد و رفت داشته است.

سند ارتباط برادران شاه با دزد معروف

خبرگزاری فارس ـ تاریخ: سند زیر راهپیمایی دختران محجبه‌‌ در سال 1357 را نشان می‌دهد. این دختران که از مدارس «پروین اعتصامی» «خدمات اقبال» و «ماندانا» بودند، ضمن دادن شعارهائی در تشکیل حکومت اسلامی تظاهرات کرده و نهایتاً با «مداخله پلیس» پراکنده شدند.

سفر«بن گورین» نخست وزیر دولت غاصب اسرائیل به ایران در سال 1338 موضوع سند دیگر امروز است. بر اساس این سند «آژانس یهود» به همراه بسیاری از چهره‌های مطرح اسرائیلی از مدت‌ها قبل در تلاش بوده تا زمینه‌های ملاقات بن گورین را با مقامات رژیم پهلوی فراهم کنند. در بخشی از این سند آمده است:«افراد مذکور همه روزه تا پاسی از شب گذشته مشغول فعالیت می‌باشند تا وسائل ملاقات بن گورین را با رجال سیاسی ایران فراهم آورند.» با تشکیل رژیم صهیونیستی اسرائیل دولت ایران به دستور آمریکا آن را به صورت دو فاکتو به رسمیت شناخت و پس از کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد 1332 این روابط گسترش یافت تا آن جا که پس از اجرای طرح آمریکایی‌ها در سال 1340 برای دگرگونی ساختار ایران سه جریان فراماسونری- بهائیت- صهیونیستی فعال شدند و حضور مستشاران اسرائیلی در ایران افزایش یافت.

بدون این که قصد بزرگ‌نمایی و یا اغراق داشته باشیم، باید گفت که برادران شاه، مصداق مثل معروف «رفیق دزد و شریک قافله» بودند. سند زیر به تاریخ 1337 نشان می‌دهد که برادران شاه با یکی از معروف‌ترین دزدان پایتخت رفت و آمد داشته‌اند. در بخشی از این سند آمده است «شخصی به نام راسخ که از دزدان بوده و سرقت‌های مهم به وسیله او انجام می‌شده و اخیراً دستگیر گردیده با والاحضرت شاهپور حمیدرضا و والاحضرت شاهپور محمودرضا آشنایی و آمد و رفت داشته است»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول