اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

ایجاد حزب یکی از مقدمات امر به معروف و نهی از منکر در کشور است

رییس هیئت موسس حزب جمهوریت با بیان اینکه ایجاد حزب یکی از مقدمات امر به معروف و نهی از منکر است گفت: برای اداره کشور، راهی بهتر از نظام حزبی وجود ندارد.

ایجاد حزب یکی از مقدمات امر به معروف و نهی از منکر در کشور است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا رییس هیئت موسس حزب جمهوریت در نخستین کنگره این حزب اظهار داشت: مسئله تحزب امروز به عنوان پیشرفته ترین و مترقی ترین نظام در جهان معاصر مطرح است.

وی تاکید کرد: همه به این نتیجه رسیدند اگر بخواهند کشور را به بهترین نحو اداره و از دیکتاتوری و استبداد پیشگیری کنند راهی بهتر از نظام حزبی وجود ندارد. نظام حزبی با نظام ولایی و احکام الهی نه تنها مغایرت ندارد که موید یکدیگر هستند.

منتجب نیا با تاکید بر اینکه اینکه عده‌ای فکر کنند حزب ارمغان غرب بوده تصور باطلی است، گفت: در قرآن کریم حداقل ۱۹ بار واژه حزب و احزاب مطرح شده و بر ممارست، هم اندیشی و همفکری تاکید فراوان شده است.

رییس هیئت موسس حزب جمهوریت افزود: حزب ریشه در آیات قران کریم و روایات دارد و می تواند دارای برکات، نتایج و ثمرات فراوانی باشد.

به اعتقاد وی، تبدیل منیت ها و فردگرایی به ماهیت و جمع گرایی، تبدیل خرد فردی به خرد جمعی، جذب آموزش و رشد و شکوفایی نیروهای مستعد و جوان، تولید فکر و اندیشه و طرح و برنامه برای مدیریت بهینه کشور، پیشگیری از تفرقه و پراکندگی نیروها و انسجام آنها از جمله برکات و آثار حزب است.

منتجب‌نیا تاکید کرد: برخی ها فکر می کنند حزب موجب تفرقه و جدایی است در حالی که احزاب می توانند جمعیت های منسجم و متحد تشکیل دهند و نبود آن پوپولیسم ایجاد می‌کند. 

رییس هیئت موسس حزب جمهوریت خاطرنشان کرد: حزب به معنای ضرورت و عنصر لازم و ضروری جامعه بشری است و مقدمات امر به معروف و نهی از منکر ایجاد حزب هست.

وی با بیان اینکه حزب جمهوریت می خواهد فراگیر باشد، گفت: امروز هم برای انتخابات شورای مرکزی کسانی که ثبت نام کردند از قومیت‌ها و جنسیت‌های مختلف هستند و یکی از کارهایی که در نظر داریم جوان گرایی است و ما شعار جوان‌گرایی را جامعه عمل خواهیم پوشاند.

منتجب نیا تاکید کرد: در حزب مسئله کادر سازی و تولید فکر و اندیشه بسیار مهم است و من مصراً از شما فرهیختگان تقاضا دارم که دوستانتان را کمک کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول