اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۶۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تهران اجرایی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان های تهران خبر داد و گفت: ۶۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در شهر تهران و شهرستان های تابعه اجرایی شده است.

۶۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تهران اجرایی شده است

احمد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: عالی ترین شورای فرهنگی که در بخش کشور، استان و شهرستان برگزار میشود شورای فرهنگ عمومی است که به ریاست امام جمعه هر منطقه و به نایب رئیسی عالی ترین مقام اجرایی دولت برگزار می‌شود.

وی شورای فرهنگ عمومی را محلی برای بررسی ظرفیت و توانمندی‌ها و همچنین آسیب شناسی چالش هایی که حوزه فرهنگ عمومی با آن درگیر است دانست و افزود: بعد از انتصاب حجت الاسلام ابوترابی فر امام جمعه موقت تهران، به ریاست شورای فرهنگ عمومی تلاش شده تا جلسات به صورت منظم و مستمر برگزار شود که البته در این اواخر به دلیل کرونا جلسات کمتری برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی درباره برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: در سال ۹۸ در سطح استان ۱۲ جلسه و در شهرستان‌های ۱۶گانه استان تهران تقریبا هر ماه یک جلسه برگزار کردیم که این جلسات در استان به ریاست ابوترابی فر و نایب رئیسی آقای استاندار و حضور فعال تمامی اعضاء صورت گرفت که در این میان کمیته‌های زیر مجموعه نیز جلساتی را برای پیگیری مصوبات نیز برگزار کردند.

جاودانی تعداد مصوبات را نسبت به هر شهرستان و منطقه خوب اعلام کرد و افزود: اجرای مصوبات در راستای هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و خدمات‌رسان به منظور سوق دادن فرهنگ عمومی به سمت فرهنگ مطلوبیست که مورد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد. 

وی در خصوص اجرای برنامه های عمومی بیان کرد: از اقدامات صورت گرفته؛ فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری و تشویق هنرمندان به تولید آثار فاخر و معروف، تشویق مردم در حوزه امداد و کمک رسانی به قشر محروم و آسیب پذیر و اجرای ورزش همگانی و تشویق مردم به ورزش صبحگاهی بوده که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته که در برخی از این برنامه ها آقای استاندار و مدیران استانی نیز حضور داشتند.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خواهشمندیم تمامی دستگاههای فرهنگی و اجتماعی که در حوزه ی فرهنگ عمومی، در سطح کشور خدمت رسانی می کنند با هم افزایی و اشتراک فعالیت ها، اهداف نظام جمهوری اسلامی را پیاده و از اجرای برنامه و کارهای جزیره ای دوری کنند تا مردم لذت رخداد های خوب فرهنگی و اجتماعی را احساس کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول