به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی پیرامون برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی 1400-1399 در تمام دورههای تحصیلی اظهار کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، مطابق آییننامههای مربوط دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام میگیرد.
وی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق تصریح کرد: درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دورههای اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دی ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، به صورت غیر حضوری با مسؤولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می شود.
ساکی اضافه کرد: در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانههای مورد تأیید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمعآوری شده از فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانشآموزان در نیم سال اول تعیین می شود.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: در صورتی که به تشخیص معلم و تأیید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم میتواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای تعیین نمره پایانی دانش آموزان استفاده کند.
وی گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشدهاند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نیم سال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیرنهایی داوطلبان آزاد و دانشآموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، بر اساس تبصره ذیل بند 9 مصوب جلسه 977 تاریخ 13 آذر 99 شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماریهای واگیر، مطابق آیینها و ضوابط مربوط، در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی به صورت حضوری انجام میشود.
ساکی با اشاره به عدم موفقیت برخی دانش آموزان از سالهای قبل در دوره پیشدانشگاهی، بیان کرد: دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال های قبل فارغ التحصیل نشدهاند، میتوانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.
انتهای پیام/