اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فؤاد ایزدی: رژیم‌صهیونیستی بازوی عملیاتی ۱+۴ است/ غرب به‌دنبال مقصرشناسی ایران در مذاکرات است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی بازوی عملیاتی ۱+۴ است گفت: می خواهند زمانی که درخواست های فراتر از برجام دادند و ایران هم قبول نکرد داستان «مقصرشناسی» ایران را دنبال کنند.

فؤاد ایزدی: رژیم‌صهیونیستی بازوی عملیاتی ۱+۴ است/ غرب به‌دنبال مقصرشناسی ایران در مذاکرات است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بالاخره پس از چند ماه وقفه، مذاکرات هسته‌ای در وین از سر گرفته شد؛ مذاکراتی که در نخستین جلسه آن همه کشورهای عضو گروه۱+۴ به مطالبه بحق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و روز گذشته کارگروهی را برای رسیدگی به تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران تشکیل دادند. مذاکراتی که شروع آن امیدبخش و چشم‌اندازش مثبت بوده و کارشناسان اعتقاد دارند تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این دور از مذاکرات قاطعانه‌تر از خطوط قرمز ایران حفاظت خواهد کرد.

اما همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین، رژیم‌صهیونیستی نبرد گسترده دیپلماتیکی را آغاز کرده که شامل سفر مقامات مختلف این رژیم به پایتخت‌های متعدد با هدف تشویق جهان به ایستادن در کنار اسرائیل است و برای اعمال فشار بر کشور‌های اروپایی شرکت‌کننده در مذاکرات وین برای نشان دادن سرسختی در برابر خواسته‌های ایران، تلاش می‌کنند. همچنان که انگلیس در یک اقدام غیرمعمول و غیرحرفه‌ای، یک روز مانده به آغاز مذاکرات همراه با رژیم‌صهیونیستی بیانیه‌ای ضدایرانی منتشر کرد.
 


در همین رابطه روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

رژیم‌صهیونیستی بازوی عملیاتی ۱+۴ است

- شاید آنچه در این دور از مذاکرات اهمیت یافته، مواضع ضد ایرانی انگلیس و رژیم‌صهیونیستی است که بیانیه‌ای هم دراین‌باره صادر می‌کنند، مواضع مشترک انگلیس و اسرائیل، خیلی حرف برای گفتن دارد، ازاین‌جهت که با یکدیگر همراه هستند.

- هفته گذشته اروپایی‌ها پس از سفر آقای گروسی یک بیانیه مشترک دادند؛ بیانیه‌ای که به گفته خودشان، قرار است به تعهدات‌شان عمل کنند. البته اینگونه بیانیه‌ها درحالی منتشر یا در کنار رژیم‌صهیونیستی بیان می‌شود که روز گذشته سالگرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده از دانشمندان ایرانی بود که او را ترور و حتی سایت‌های هسته‌ای را بمب‌گذاری یا تخریب کردند.

- صدور چنین بیانیه مشترک که ازسوی انگلیس و رژیم‌صهیونیستی در این روزها صادر می‌شود، علنا اذعان می‌کند، یکی از کشورهای ۱+۴ یک می‌آید، با رژیم‌صهیونیستی اینگونه بیانیه می‌دهد، یعنی به‌نوعی اسرائیل، بازوی عملیاتی چهار بعلاوه یک، می‌شود.

- می‌خواهند وانمود کنند و بگویند؛ آنجا  که روی کاغذ موفق نمی‌شوند، رژیم‌صهیونیستی را می‌فرستیم تا آنجا را منفجر کند. این خیلی حرف بزرگی است. باوجوداینکه صهیونیست‌ها دست‌شان به خون دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته است. همزمان این حرف‌ها را می‌زنند و از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

آمریکا و اروپا از برجام عبور کردند

- به نظر می‌رسد آمریکا و اروپا از برجام عبور کردند. شاید شک و شبهه نسبت‌به اروپا وجود داشت ولی الان متوجه می‌شویم که اروپایی‌ها هم از برجام عبور کردند.

- غربی‌ها درواقع می‌خواهند موضع جدید بگیرند، به این خاطر است که الان نیز می‌گویند که یک توافق قوی‌تر می‌خواهیم.  این حرف «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس هم هست که اخیرا سخنرانی کرده است ولی نمی‌توانند علنا بگویند که از برجام عبور کردیم. می‌گویند که می‌خواهیم برگردیم.

غرب به دنبال «مقصرشناسی» ایران در مذاکرات است

- می‌خواهند زمانی که درخواست‌های فراتر از برجام دادند و ایران هم قبول نکرد داستان «مقصرشناسی» ایران را دنبال کنند.

- غربی‌ها در واقع می‌خواهند ایران را متهم کنند. اگر این حرف‌هایی که زدیم درست باشد موضوع مهم در این مذاکرات جنگ تبلیغاتی است که این روزها از سوی رسانه های غرب می توان دید.

- آمریکا می‌خواهد امتیازهای جدیدی از ایران بگیرد، یا اینکه خود برجام را عوض کند. ورود کاخ سفید با این نگاه و سیاست است، به این خاطر است که از حضور رسانه و تبلیغات به‌صورت گسترده بهره می‌برند و اینگونه القا می‌کنند که آمریکا می‌خواهد امتیاز بدهد، تا اگر ایران نپذیرفت به‌سمت تبلیغات و اجماع‌سازی علیه ایران یا سم‌پاشی پیش روند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول