اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تصمیمی که تکواندو ایران را در المپیک حفظ کرد

تکواندوکار میانه‌ای با انصراف خود از مسابقه با هموطنش، راه را برای کسب سهمیه المپیک ایران هموار ساخت.

تصمیمی که تکواندو ایران را در المپیک حفظ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چین آخرین رقابت‌های گرند اسلم سال ۲۰۲۳ برای کسب سهمیه المپیک بود. نتایج تکواندوکاران ایران  در ماه‌های اخیر خوب نبوده و حتی در بازی‌های آسیایی تکواندو برای ایران طلایی کسب نکرد که نتیجه آن تغییرات در کادر مربیان تیم ملی و مسابقات باقیمانده برای کسب سهمیه بود.

در سه دوره‌ای که کشتی ایران در المپیک مدال طلا کسب نکرده این تکواندو بود که آبروداری کرده و تنها مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ چین را هم تکواندو برای ایران کسب و پرچم ایران را به اهتزار درآورد. اما حالا شاید ایران حتی موفق به کسب سهمیه هم نشود و این کابوسی برای این رشته ورزشی بود.

مسابقات گرند اسم چین فرصتی برای تکواندوکاران ایران برای کسب سهمیه بود در وزن چهارم اوزان المپیکی میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی از آذربایجان شرقی و به همراه مهران برخورداری شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس امتحان می کردند.

امیرمحمد بخشی ابتدا حریف سخت  ازبکستانی خود سالانف را مغلوب کرد و به مهران برخورداری رسید. رنکینگ مهران بهتر بوده و شانس بیشتری برای کسب سهمیه داشت. امیرمحمد در مقابل تصمیمی سخت قرار گرفته بود حتی اگر قهرمان هم می‌شد، شاید برای رسیدن به المپیک کافی نبوده. با مشورت مربیانش تصمیم گرفت از مبازره با مهران انصراف دهد. مهران درفینال هم حریف دیگری از ازبکستان را مغلوب و امتیازاتش برای رسیدن به المپیک پاریس کامل شد.

امیرمحمد بخشی که در المپیک توکیو در رشته تیمی تکواندو(مدال این مسابقات در جدول محاسبه نشد) و تلاش فرصت حضورش را به هموطنش اهدا کرد تا نامش همیشه در بین قهرمانان ورزش ایران حک شود.


مهران برخورداری و امیرمحمد بخشی

بخشی: همه یک تیم هستیم

امیرمحمد بخشی در مورد انصراف اش برابر مهران برخورداری گفت: ما همه یک تیم هستیم و دوست داشتم درکسب سهمیه ایران کمکی کرده باشیم و صلاحدید مربیان تصمیم به انصراف از رودرویی با مهران برخورداری گرفتم. تصمیمی که برایم خیلی سخت بود به مهران عزیز هم کسب سهمیه المپیک را تبریک می‌گویم.

وی گفت: قبل ازاین مرحله حریف ازبکستانی را شکست داده بود که بسیار باهوش و خطرناک بوده و برای کسب سهمیه آمده بود و اگر من را شکست می‌داد برای سهمیه ایران شکل ایجاد می‌کرد.

قهرمان بازی‌های آسیای جاکارتا گفت: با تکمیل ظرفیت وزن چهارم، پرونده المپیک پاریس برای من بسته شد. از اشتباهاتم تجربه کسب کرده و پرقدرت‌تر از گذشته تمرینات خود را برای حضوردر المپیک بعدی در سال ۲۰۲۸ ادامه خواهم داد تا بتوانم دراین میدان بزرگ برای کشورم افتخار آفرینی نمایم.

پایان پیام/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول