اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ایلام را ایثارگران تشکیل می‌دهند

مدیرکل بنیاد شهید ایلام گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان را ایثارگران تشکیل می‌دهند و ۱۸ درصد خانواده شهدا و جانبازان هستند.

۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ایلام را ایثارگران تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر گفت: رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همیشه در صحنه بوده و همراه خانواده‌های شهدا هستند، در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر جانباز، بیش از ۳ هزار نفر شهدا و ۳۳۷ نفر را آزادگان تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: ایلام یکی از استان‌های پیشرو در زمینه آگاهی‌بخشی به صورت واقعی در جامعه و در موضوع خانواده آزادگان و شهدا است، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کل جمعیت استان را ایثارگران تشکیل می‌دهند، ۱۸ درصد خانواده شهدا و جانبازان هستند. 

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام، ادامه داد: در بحث طرح سپاس که دیدار از خانواده شهدا و جانبازان است، بیش از ۱۲ هزار دیدار در سطح کل استان و از اول سال تاکنون انجام شده است. 

اسدی خاطرنشان کرد: در طرح سپاس توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله استاندار، امام جمعه ایلام و شهرستان‌ها، معاونین استاندار، فرمانداران، سپاه پاسداران و مرزبانی و دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

مدیرکل بنیاد شهید ایلام با اشاره ساماندهی گلزار شهدا نیز گفت: در این راستا فاز دوم گلزار شهدای صالح آباد، گلزار شهدای سیداکبر دهلران و فاز اول گلزار شهدای حاجی حاضر ایوان که نیازمند مرمت بودند قبل از هفته دفاع مقدس سال جاری انجام شد.

وی عنوان کرد: ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و جانبازان، از اولویت‌های بنیاد است، تاکنون بیش از ۸۵ هزار سند در استان گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۵٠٠ نفر از شاغلان دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل وضعیت شده و رایزنی اجرای این طرح در زیر مجموعه وزارت نفت که حدود ۸٠٠ نفر هستند در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به یک هزار و ۸٠ نفر از فرزندان ایثارگران استان که فاقد شغل هستند، توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام گفت: در سال جاری نیز مبلغ ۱٠٠ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ۶۵٠ نفر واجد شرایط پرداخت می شود.

اسدی در پایان یادآور شد: سال گذشته نیز ۷۷۵ فقره تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول