اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

شیخ طریقت صوفی مصر در گفت‌وگو با فارس:

ترس از گسترش شیعه در مصر طرح آمریکایی-صهیونیستی رژیم مبارک است

خبرگزاری فارس: شیخ «احمد عبدالعال» از بزرگترین رهبران صوفی صاحب طریقت احمدی خلیلی مصر گفت ترس از گسترش مذهب شیعه در مصر داستان ساخته و پرداخته رژیم مبارک در راستای طرح آمریکایی-صهیونیستی ایرا‌ن‌هراسی در منطقه است.

ترس از گسترش شیعه در مصر طرح آمریکایی-صهیونیستی رژیم مبارک است

شیخ «احمد عبدالعال» از رهبران طریقت صوفی احمدی خلیلی، عضو سابق مجلس الشعب(پارلمان) و نایب رئیس حزب ملی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، خواستار اتحاد بین سنی و شیعه و صوفی در راستای خدمت به قضایای اسلامی در منطقه شد.

وی تاکید کرد که اختلاف بین سنی و شیعه و صوفی آنگونه که برخی‌ها گمان می‌کنند اختلاف عقایدی نیست بلکه اختلاف سیاسی است که در نتیجه رفتارهای رژیم‌های سابق به صورت اختلاف عقایدی تبلور پیدا کرده است.

وی همچنین تصریح کرد که ترس از گسترش مذهب شیعه در مصر داستان ساخته و پرداخته رژیم مبارک در راستای طرح آمریکایی-صهیونیستی ایرا‌ن‌هراسی در منطقه بوده است.

      ****متن کامل این مصاحبه به شرح ذیل است****

فارس: در ابتدا بفرمائید نظر شما درباره طرح ابتکاری یکی از ائمه صوفی درباره اتحاد بین شیعی و سنی و صوفی در مصر چیست؟

اولا این یک طرح بسیار خوبی است و همه ما باید از این طرح بهره ببریم و سعی کنیم صفوف امت اسلامی در مقابله با دشمن خارجی را متحد کنیم و آتش فتنه‌ای که ممکن است بین سنی و شیعه یا صوفی‌ها شعله‌ور شود، خاموش کنیم. این طرح ابتکاری در نوع خود در مصر برای اولین بار پس از انقلاب ژانویه مطرح می‌شود و این طرح کمک خواهد کرد که مصر در خط مقدم کشورها قرار گیرد همچنانکه می‌توان این طرح را در سطح کشورهای جهان اسلام تعمیم داد زیرا بیشتر کشورهای اسلامی با این مشکل مواجه هستند و این تنها مختص مصر نیست.

فارس: به نظر شما این طرح با چه موانعی مواجه خواهد شد؟

هر گونه طرح اتحاد بین گروه‌ها در مصر و یا در هر کشور اسلامی دیگری با مقابله از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا مواجه خواهد شد زیرا آنها نمی‌خواهند به هر شکلی شده این اتحاد به وقوع بپیوندد و این رژیم صهیونیستی و آمریکاست که آتش فتنه طائفه‌ای بین گروه‌های اسلامی در هر کشوری را شعله‌ور می‌کنند زیرا می‌دانند که اتحاد بین این گروه‌ها به معنی قدرت آنهاست و از قدرت این گروه‌ها ترس دارند.

فارس: به نظر شما آیا رئیس جمهور مرسی قادر است جریان‌های مختلف دینی در مصر را متحد سازد؟

قطعا وی قادر به این کار است و حضور وی در نماز جمعه مسجد حضرت زینب در قاهره نیز دلیل محکمی بر این مدعاست و معروف است که در این مسجد ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) قرار داده شده است و رفتن مرسی به این مسجد به منزله ارسال پیام اطمینان‌بخش به صوفی‌ها و شیعیان در مصر بود مبنی بر اینکه هیچ آسیبی به زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی نخواهد رسید و ما در یک وطن واحد در زیر پرچم اسلام زندگی می‌کنیم و علیه دشمنان خارجی متحد هستیم و هیچ گونه خصومتی بین ما نیست اگر چه مذاهب دینی ما مختلف است.

فارس: نوعی نگرانی درباره گسترش مذهب شیعه در مصر در صورت برقراری مجدد روابط بین تهران و قاهره وجود دارد نظر شما در این باره چیست؟

در درجه اول ازسرگیری روابط بین مصر و ایران امری کاملا ضروری است زیرا در ابتدا نیز علتی برای قطع این ارتباط وجود نداشت و مسئله گسترش شیعه در مصر و ترس از آن نیز داستانی ساخته و پرداخته رژیم سابق مصر به دلیل ایجاد ترس در میان ملت مصر بود که این موضوع نیز به دستور رژیم صهیونیستی و با بکار گیری از طرح‌هایی آمریکایی بوده است لذا طرح ابتکاری که از آن صحبت کردیم باعث می‌شود که ما این مشکلات و نگرانی‌هایی که برخی‌ها دارند، پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول