اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از توافقات ژنو صورت گرفت

ادامه تماس‌های لاوروف و کری برای عادی سازی اوضاع در اوکراین

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در جریان گفت‌وگوی تلفنی دیگری با تاکید بر لزوم اجرای توافقات نشست 4جانبه در ژنو، توافق کردند که تا حل و فصل کامل بحران سیاسی در اوکراین به تماس‌ها و همکاری مشترک خود ادامه دهند.

ادامه تماس‌های لاوروف و کری برای عادی سازی اوضاع در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی شب گذشته با "جان کری" همتای آمریکایی خود بر لزوم اجرای فوری و کامل توافقات ژنو از سوی مقامات اوکراینی تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب یادآور شد که توافقات ژنو شامل خودداری از اقدامات خشونت آمیز و آغاز گفت‌وگوهای ملی برای اصلاح قانون اساسی اوکراین با مشارکت همه مناطق و همه نیروهای سیاسی در این کشور است.

بر اساس این اطلاعات، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا همچنین توافق کردند تا عادی سازی اوضاع در اوکراین به تماس‌های خود ادامه دهند.

این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکارعمل طرف آمریکایی صورت گرفت.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 17 آوریل (پنجشنبه 28 فروردین) نشست 4جانبه ای بین وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفت که در پایان بیانیه همه جانبه‌ای در مورد حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین مورد تایید همه طرفین قرار گرفت.

اساس این بیانیه مبتنی بر توافق طرفین در این باره است که همه طرفین مناقشه در اوکراین باید از هر نوع خشونت، ارعاب و اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. ضمن اینکه شرکت کنندگان در نشست 4جانبه هر نوع اقدام جدایی طلبانه، نژادپرستی و یا عدم تحمل مذهبی، از جمله ضدیهودیت در اوکراین را محکوم کردند. به رغم استقبال همه طرف های درگیر در بحران اوکراین، به دلیل نبود یک چارچوب مشخص زمانی برای اجرای این توافق در کنار خط و نشان هایی که مقامات آمریکا و روسیه پس از این توافق علیه یکدیگر کشیدند، عده  ای از کارشناسان امی زیادی به نتیجه بخش بودن آن ندارند. اوباما، رئیس جمهور  آمریکا ساعاتی پس از این توافق تصریح کرد، اعتمادی به آن نیست!

انتهای پیام/آ.ک.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول