اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باشگاه گسترش فولاد تبریز در گفت‌وگو با فارس:

تارتار به احتمال قوی سرمربی فصل آینده گسترش‌فولاد است

مدیر باشگاه گسترش فولاد تبریز گفت: در مورد مربی فصل آینده با هیچ مربی دیگری به غیر از تارتار مذاکره نکرده و تارتار به احتمال قوی سرمربی فصل آینده گسترش‌فولاد تبریز است.

تارتار به احتمال قوی سرمربی فصل آینده گسترش‌فولاد است

غلامرضا سمندر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در این بخش سعی کردیم با مدیریت هزینه‌ها حدالمقدور با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را کسب کنیم، اما در این زمینه باشگاه‌های نفت تهران، ملوان انزلی و سایپا نسبت به ما عملکرد بهتری داشتند.

وی گفت: هر چند تیم‌های فوق قدمت بیشتری از تیم ما دارند، اما این موضوع تنها توجیه است و ما باید در سال‌های آتی بهتر عمل کینم.

سمندر در مورد عملکرد باشگاه خود گفت:عملکرد باشگاه گسترش فولاد خوب بود، اما ایراداتی هم داشتیم و می‌توانستیم رتبه‌ای بهتر از جایگاه دهمی را کسب کنیم، در مجموع رضایت نسبی از نتایج  تیم گسترش فولاد در لیگ سیزدهم داریم.

مدیر باشگاه گسترش فولاد تاکید کرد: هدف‌گذاری باشگاه کسب رتبه تک رقمی بود که متاسفانه دهم شدیم و باید اشاره کنم که تعطیلات 40 روزه به تیم ما که روند رو به رشدی داشت ضربه زده و هر سه بازی پایانی خود را شکست خوردیم، ولی استناد به این امر توجیه بوده و این تعطیلات برای همه تیم‌ها بود.

سمندر افزود: اگر جدول را به سه قسمت تیم‌های پیشتاز، تیم‌های میانی و تیم‌های انتهایی تقسیم کنیم تیم گسترش فولاد در بیشتر طول فصل در میانه‌های جدول قرار داشت.

در ورزشگاه یادگار امام هم میزبان نبودیم

مدیر باشگاه گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: واقعیتش ما حتی در ورزشگاه یادگار امام تبریز هم میزبان نبودیم. میزبانی زمانی معنا پیدا می‌کند که در همان ورزشگاهی که تمرین می‌کنیم به مصاف حریفان خود برویم و ما فقط چند بازی را در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف حریفانمان رفتیم.

هدفمان کسب رتبه تک رقمی بود

سمندر گفت: اگر با این سیاست بقا در لیگ برتر وارد مسابقات می‌شدیم شاید الآن سقوط کرده بودیم. هدف باشگاه گسترش فولاد در سال اول حضورش کسب رتبه تک رقمی بود و تا پیش از سه بازی پایانی تیم در رتبه هشتم و نیمه اول جدول قرار داشتیم و می‌توانستیم رتبه بهتری کسب کنیم.

وی افزود: در بررسی سابقه تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر در 13 دوره این رقابت‌ها، تنها داماش گیلان در سال اول حضور خود در لیگ برتر بهتر از گسترش فولاد نتیجه گرفته و هفتم شده است که هدایت آن تیم نیز بر عهده مهدی تارتار بود.

از عملکرد  تارتار رضایت نسبی داریم

سمندر در مورد علت انتخاب تارتار به عنوان سرمربی گسترش فولاد بیان داشت: علت آن سابقه وی در تیم‌های راه آهن و داماش بود که این تیم‌ها شباهت زیادی به تیم گسترش فولاد داشتند.

وی گفت: زمانی که تارتار هدایت گسترش فولاد را بر عهده گرفت خطر سقوط تیم را تهدید می‌کرد، اما عملکرد وی در 4 هفته نخست بی‌نظیر بود و موفق به کسب 9 امتیاز شد و سابقه نداشته که مربی جایگزین چنین تحولی را ایجاد کند و 4 هفته اول مربیگری وی در تیم گسترش فولاد نتیجه‌اش فراتر از انتظار ما بود، ولی سه هفته پایانی راضی کننده بود.

سمندر تصریح کرد: در مجموع از عملکرد تارتار رضایت نسبی داشته و می‌توانست نتایج بهتری را هم کسب کنند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد مربی فصل آینده با هیچ مربی دیگری به غیر از تارتار مذاکره نکرده و  توافقات اولیه با وی صورت گرفته است در چند روز آینده نام سرمربی تیم گسترش فولاد را اعلام خواهیم کرد که به احتمال زیاد مهدی تارتار باشد.

در بخش عمرانی سرمایه گذاری واقعی کردیم

مدیر باشگاه گسترش فولاد عنوان کرد: بخش عمده بودجه باشگاه صرف ساخت ورزشگاه اختصاصی شده است و فکر می‌کنم بین 16 تیم حاضر در لیگ برتر  تنها باشگاهی هستیم که در این مورد اقدامات و سرمایه‌گذاری واقعی را کرده‌ایم.

وی افزود: سال گذشته 25 میلیارد ریال برای تکمیل این ورزشگاه هزینه کردیم برای سال‌جاری نیز بودجه لازم  رفع نواقصات تصویب شده و که مهمترین آن تکمیل روشنایی ورزشگاه و همچنین آماده کردن زمین چمن مصنوعی برای آکادمی فوتبال این باشگاه است.

بودجه سال 93 تصویب شده است

سمندر گفت: همان بودجه سال 92  برای سال 93 در هیئت مدیره به تصویب رسیده و در تلاش هستیم با استفاده از تجارب اولین حضور خود در لیگ برتر جایگاه بهتری نسبت به فصل گذشته به دست آوریم.

وی افزود: در مورد سیاست جوانگرایی و بومی‌گرایی تا جایی که به تیم لطمه نزند در شرایط مساوی ارجحیت با بازیکن بومی است، اما در لیگ برتر امکان بستن تیمی کاملا بومی وجود ندارد ولی سعی و تلاش می‌کنیم که شاکله تیم بر پایه بازیکنان جوان و بومی باشد.

توجه بیشتر به آکادمی فوتبال

سمندر یادآور شد که امسال بیشترین حجم سرمایه‌گذاری ما در بخش آکادمی خواهد بود و  از رئوس اهداف ما بی‌نیازی از بازیکنان سایر باشگاه و رسیدن به مرحله خودکفایی در پرورش بازیکن است. همانطوری که فولاد خوزستان این پروسه چند ساله را اجرا و بیش از نیمی از بازیکنان داخل میدان این تیم در فصل جاری محصول تیم‌های پایه خودشان بود.

نقاط قوت و ضعف لیگ سیزدهم

مدیر باشگاه گسترش فولاد تبریز ابراز داشت: مهمترین نقطه قوت لیگ سیزدهم نظم و انضباط در برگزاری مسابقات بود و برنامه منظم در طول فصل سبب شده بود که به ندرت شاهد بازی عقب افتاده‌ای باشیم.

وی گفت: ریزش تماشاگر در این فصل نیز ضعف لیگ سیزدهم بود که باید به دقت آسیب‌شناسی شده و علت فرار تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها موشکافی شود و نباید فراموش کرد که فوتبال بدون تماشاگر معنا ندارد.

در بخش جذب تماشاگر موفق نبودیم

سمندر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: متاسفانه در بخش تماشاگر نتوانستیم موفق عمل کنیم و مورد کم لطفی تماشاگران و فوتبال دوستان تبریزی قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری کلان این باشگاه در امر ساخت ورزشگاه اختصاصی و همچنین توجه به بومی گرایی بیشتر باید مورد توجه هواداران این تیم قرار می‌گرفت با این وجود در طول فصل از حضور تماشاگر زیاد بی‌بهره بودیم و اگر تیم گسترش فولاد تیمی از شهر دیگر ایران بود تعداد تماشاگرانش در بازی‌های خانگی به مراتب بیشتر از تبریز می‌شد.

بحث تبلیغاتی تیمداری در رده مرحله آخر

مدیر باشگاه گسترش فولاد تبریز گفت: سیاست مالک باشگاه آقای زنوزی بحث تبلیغاتی در مراحل آخر قرار داشته و ایشان به سبب عشق و علاقه به فوتبال و جوانان این باشگاه را تاسیس کرده و هدفش خدمت به  فوتبال کشور و منطقه می‌باشد، هر چند حضور تماشاگر موجب دلگرمی بیشتر وی می‌شود.

بهترین و ضعیف‌ترین بازی تیم گسترش فولاد در لیگ سیزدهم

سمندر در مورد بهترین و ضعیف‌ترین بازی تیمش در فصل گذشته اظهار کرد: تقریبا به غیر از سه بازی آخر اکثر بازی‌های تیم گسترش فولاد تماشاگرپسند بود و حتی بازی‌هایی را واگذار کردیم که می‌توانم به باخت در اهواز برابر استقلال خوزستان اشاره کنم.

وی افزود: اما دو برد برای من اهمیت بیشتری داشت که اولی پیروزی 5 بر صفر برابر راه‌آهن در تبریز که بهترین پیروزی تیم گسترش فولاد بود که اولین برد در ورزشگاه اختصاصی و در حضور زنوزی و هیئت مدیره باشگاه بود و این نتیجه را فراموش نمی‌کنم و دیگری پیروزی برابر پرسپولیس تهران بود که نقطه عطفی در نتایج تیم گسترش فولاد در سال گذشته بود.

سمندر افزود: در مورد نتایج ضعیف هم به شکست سنگین برابر نفت تهران باید اشاره کنم که در این بازی تمهیدات خاصی در نظر گرفته بودیم و حتی مهمانان ویژه‌ای همانند سردار پورجمشیدیان و سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس داشتیم که انتظار بازی خوبی را از تیم داشتیم، اما بدترین نتیجه خود در طول فصل را متحمل شدیم.

14 بازیکن با گسترش فولاد قرارداد دارند

سمندر گفت: با 14 بازیکن همچنان قرارداد داریم که قطعا خواهند بود.

وی افزود: عده‌ای از بازیکنان هم قراردادشان به اتمام رسیده است و اگر آقای تارتار مربی تیم شوند باید وضعیت بازیکنانی که قراردادشان تمام شده را بررسی کرده و حتما خود وی نیز بازیکنانی را مد نظر خواهد داشت که باید شرایط جذب آنها فراهم شود.

مدیر باشگاه گسترش فولاد گفت: البته انتظارمان از سازمان لیگ این است که هر چه سریع‌تر ترکیب حضور بازیکنان بزرگسال، امید و جوانان را در تیم‌ها مشخص کند تا بتوانیم نیازهای خود را جذب کنیم و در مورد پرداخت قراردادهایمان باید عنوان کنم تمام تعهدات خود را به بازیکنان و کادر فنی طبق مفاد قرارداد عمل کردیم.

سایر رشته‌ها

غلامرضا سمندر سیاست مصوبه هیئت مدیره توجه بیشتر به فوتبال پایه و خصوصا آکادمی باشگاه ذکر کرده و عنوان کرد: در مورد والیبال نشسته هنوز صحبتی نشده اما به احتمال قوی این رشته را نیز همانند سال‌های گذشته خواهیم داشت.

================

گفت وگو: فرهاد فرهادپور

==================

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول