اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

پیش‌بینی استقبال 100 هزار نفری از جشنواره بازی و اسباب‌بازی

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: جشنواره بازی و اسباب‌بازی در نوع خود در کشور بی‌نظیر است به طوری که در سه سال گذشته 300 هزار نفر مخاطب داشته و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم حداقل 100 هزار نفر از این جشنواره استقبال کنند.

پیش‌بینی استقبال 100 هزار نفری از جشنواره بازی و اسباب‌بازی

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: جشنواره بازی و اسباب‌بازی در نوع خود در کشور بی‌نظیر است که در سه سال گذشته 300 هزار نفر مخاطب داشته و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم حداقل 100 هزار نفر از این جشنواره استقبال کنند.

وی ادامه داد: چهارمین جشنواره بازی و اسباب‌بازی قسمت‌های مختلف و گسترده‌ای دارد؛ یکی از جذابیت‌های خاص آن همزمانی با دهه کرامت است که بچه‌ها را با فرهنگ رضوی و شخصیت امام رضا (ع) بیشتر آشنا می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: موضوعات شهری و شهروندی نیز به شکلی گسترده و کاربردی و با حضور تمام‌قد سازمان‌های مختلف شهرداری مثل مدیریت پسماند، حمل و نقل و ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری به کودکان امروز آموزش داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه حدود 83 برنامه فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: پرداختن به موضوعات و مسائل مختلف فرهنگی با زبانی جذاب و خودمانی برای کودک امروز و فراهم آوردن فضایی شاد برای کودک دیروز که با گذشته خود ارتباط برقرار کند از دیگر کارکردهای جشنواره بازی و اسباب‌بازی است.

وزیری‌نژاد با اشاره به تفاوت‌های اسباب‌بازی‌های جدید با اسباب‌بازی‌های بومی و محلی افزود: اسباب‌بازی‌های قدیمی با فرهنگ، تمدن، مفاهیم ارزشی و اعتقادی و شیوه زندگی ایرانی و اسلامی آمیخته است بر خلاف بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های امروزی است که از مفاهیم ارزشی بهره‌مند نیستند و بی‌عفتی و فرهنگ غربی را رواج می‌دهند.

وی در راستای تکمیل صحبت‌های قبلی خود تاکید کرد: عرضه مناسب بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی و پرمعنای بومی یکی از مهمترین کارکردهای جشنواره بازی و اسباب‌بازی است که امیدواریم کودکان امروز مجری خوب پیام‌های این جشنواره باشند.

وزیری‌نژاد با اشاره به آغاز به کار جشنواره چهارم از همه خانواده‌های قزوینی خواست تا در این برنامه فرهنگی بزرگ و مهم زادگاه‌شان شرکت کنند و از دوستان، آشنایان و بستگان خود در سراسر کشور بخواهند تا به قزوین سفر کرده و از برنامه‌های متنوعی که برای کودکان دیروز و امروز تدارک دیده شده، استفاده کنند.

وی یادآور شد: محیط باصفای مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه به جذابیت‌های بصری جشنواره افزوده است و فعالیت دوسالانه خوشنویسی و نمایشگاه از آثار هنرمندان خوشنویس که در این مجموعه برپا شده فرصت مغتنم دیگری است که نباید از دیدن آن صرف نظر کرد.

انتهای پیام/2667/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول