اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی؛

21 فیلم مستند و کوتاه در یزد اکران می‌شود

دبیر اجرایی نهمین جشنواره فیلم رضوی از اکران 21 فیلم مستند و داستانی کوتاه در دومین روز از جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی خبر داد.

21 فیلم مستند و کوتاه در یزد اکران می‌شود

محمدرضا حاجی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: دیروز نخستین روز جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی بود که فیلم‌های ویژه این روز در سینما تک اکران شد و استقبال خوبی از سوی علاقمندان به هنر و فرهنگ رضوی از آن صورت گرفت.

وی بیان کرد: امروز نیز دومین روز جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی است و 21 فیلم مستند و داستانی در سالن‌های مختلف سینما تک یزد در سانس‌های مختلف به نمایش درخواهد آمد.

حاجی غلامی با بیان اینکه سانس نخست اکران فیلم‌های امروز از ساعتی دیگر آغاز می‌شود، افزود: سانس نخست از ساعت 16:15 تا 17:45 خواهد بود که در این سانس پنج فیلم شامل دو مستند و سه داستانی به نمایش درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: مستند «3 چنگ خاک» به کارگردانی یاسر خیر از مازندران، داستانی «نیاز» به کارگردانی محمدرسول شجاعی از تفت، مستند «تفتان» به کارگردانی هوشنگ میرزایی از تهران، داستانی «کودکانه» به کارگردانی منیژه شیخ از زاهدان و داستانی «حوالی شهر بزرگ مشهد» به کارگردانی احسان قانع از یزد در این سانس به نمایش در خواهد آمد.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی ادامه داد: در سانس دوم از ساعت 18 تا 19:30 پنج فیلم شامل دو مستند و سه داستانی به نمایش درمی‌آید.

وی، مستند «برادران زمین» کاری از محمد صنگوری از سمنان، داستانی «دایگ» کاری از حجت دهقان از کهنوج، داستانی «قرمز» اثر حسین کشاورزی از بوشهر، داستانی «خانه‌ای برای ما» کاری از نجمه زارع از یزد و مستند «خواهران غریب» اثر رضا الماسی پرگو از کرج را از جمله آثار برشمرد که امروز در سانس دوم اکران خواهد شد.

حاجی غلامی با بیان اینکه سانس سوم امروز از ساعت 19:45 تا 21:15 خواهد بود، یادآور شد: در این سانس فیلم‌های مستند «دیوار» به کارگردانی محمدعلی هاشم‌پور از بابل، داستانی «خانه اطلسی» به کارگردانی هادی مهدوی از کرمان، داستانی «قاب» به کارگردانی مهدی سرگلزایی از مشهد، داستانی «مثل هر روز» از عماد خدابخش از تهران و داستانی «پایش» از علیرضا غفاریان از یزد به نمایش درخواهد آمد.

وی همچنین از اکران شش فیلم در سانس پایانی دومین روز از جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در ساعت 21:30 تا 23 خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سانس یک فیلم مستند و پنج فیلم داستانی به نمایش درخواهد آمد.

حاجی غلامی افزود: فیلم‌های داستانی «غبار» اثر هادی نادری‌پور از یزد، «حذف اضطراری» از فهیمه آقاحسنی و پیمان نعیمی از تهران، «املاء» از زهره صباغیان از یزد، «مهمان ماهی‌ها» از قدرت باقری از ایلام و «اکنون» کاری از ابوالفضل مرادی از بیرجند در سانس پایانی اکران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فردا نیز بر اساس جدول زمان‌بندی شده، فیلم‌های این جشنواره به نمایش درخواهند آمد، گفت: در روز پنج‌شنبه 13 شهریور ماه، با برگزاری مراسم اختتامیه، از آثار برتر در بخش‌های مستند، داستانی و ویژه با حضور مسئولان و هیئت داوران تجلیل خواهد شد.

حاجی غلامی خاطرنشان کرد: سه تیم سه نفره و در مجموع 9 نفر در بخش‌های مختلف مستند، داستانی و ویژه، آثار راه یافته به بخش مسابقه نهمین جشنواره فیلم رضوی را داوری خواهند کرد.

انتهای پیام/2464/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول