اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بابل:

آموزش و پرورش به‌ دنبال مدیریت دانش‌بنیان است

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: آموزش و پرورش به‌ دنبال مدیریت دانش‌بنیان است.

آموزش و پرورش به‌ دنبال مدیریت دانش‌بنیان است

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از بابل،همت احمدی بعد از ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی مدیران مدارس کل شهرستان بابل در مدرسه پورنگ اظهار داشت: فرهنگیان سکان‌داران ترویج فرهنگ اخلاق و رفتار اجتماعی و سفیران علم و دانش هستند.

وی افزود: ثبت‌نام و ساماندهی نیروهای انسانی، ترسیم برنامه هفتگی و محقق کردن پروژه مهر در راستای زیباسازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه مدیران مبنا تحول آموزشی هستند، گفت: گرچه در فضای آموزشی کاستی‌ها و سختی‌هایی وجود دارد و مدارس ما هرگز با استانداردهای جهانی نزدیک نیست اما آنچه امروزه به آن نیازمندیم اراده جدی و عشق راستین است که با تکیه بر همین امر دانش‌آموزان بابل رتبه نخست مازندران و رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه حاکمیت روابط انسانی و اخلاق‌مداری رمز موفقیت مدیران است ،بیان داشت: موفقیت مدیران در تعامل و روابط کریمانه است و گام اول برای رسیدن به این تعامل اعتماد بوده و برای جلب اعتماد نیز صداقت و راست‌گویی شرط اساسی است.

احمدی تصریح کرد: دستگاه آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی از نظر زیرپوشش داشتن نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: مدیران برای افراد زیرپوشش خود باور و انگیزه ایجاد کنند و به عنوان رهبر نهادی که مدعی فرهنگ و ادب و رفتار اجتماعی درست و تربیت‌کننده افراد با آموزه دینی است ،خوب عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در کارها عجول بود، ادامه داد: محصول آموزش و پرورش به تدریج در بستر زمان بار می‌دهد و زمان‌پذیر است لذا صبر و شکیبایی محور کار همه مدیران باشد و بر اساس این واقعیت برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بابل افزود: عصر فعلی عصر سرعت و تکنولوژی و روزگار عقلانیت و درایت عملی است.

احمدی تصریح کرد: فرهنگیان به عنوان کلیددار عرصه تعلیم و تربیت می‌توانند بر اساس برنامه و استراتژی درست و افق دید وسیع،برنامه چشم‌انداز یک ساله را برای مدرسه خود تدوین کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر مدیری به‌ دنبال روزمرگی باشد در این پروسه زمانی تنها خود او متضرر می‌شود، اظهار داشت: این امر سبب می‌شود تا درباره عملکرد شما قضاوت شود ما به‌دنبال مدیرانی هستیم که با ایجاد تعامل در رفتارهای درست اجتماعی در جامعه اثرگذار باشند.

مدیر آموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم مدیریت استفاده از امکانات موجود به نحو شایسته است،خاطرنشان کرد: مدیر باید آراسته در مدرسه حضور یابد و چون الگو همه است باید تلاش کند سخنان کریمانه و اخلاق‌مدارانه با موازین دینی داشته و از به کار بردن الفاظ ناموزون خودداری کند.

احمدی بیان کرد: مدیران خود را به علم روز مجهز کنند زیرا با توجه به توسعه علم باید پاسخگوی نیازهای علمی دانش‌آموزان باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه به‌ دنبال مدیر برنامه محور هستیم،خاطرنشان کرد: مبنای کار آموزش و پرورش فرهنگ است و ایجاد تحول تنها در تغییر مدیریتی و نیرو نیست، مدیر باید تلاش کند کار دکوری انجام نداده و اقدامات وی کاربردی باشد و برای رسیدن به این مهم باید رویکردها و نگاه‌ها را تغییر داد.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: مدیران مقید به رعایت عفاف و حجاب باشند و به عنوان نماد فرهنگی شهر دین‌مدار بابل، ارزش‌های ناب را برای آینده ترسیم کنند.

احمدی اظهار داشت: مدیران برای تشویق دانش‌آموزان صبحگاه سخنرانی نکنند بلکه باید موقع اذان کار را تعطیل کرده در نماز جماعت حضور یابند زیرا با حضور خود قادر به رساندن پیام و ثبت کردار هستند.

وی افزود: باید به تفکر سیستمی احترام گذاشت و سلسله مراتب مدیریتی در مدارس حفظ شود تا ساختار اصلی مدرسه که مدیریت است مرجع تصمیم‌گیری باشد.

این مسئول خواستار تقویت شورای دانش‌آموزی برای پرورش دانش‌آموزان سالم و پویا شد و بیان داشت: باید نگاه مدیر جامع باشد و همزمان به بهداشت، انجمن اولیا، سرویس مدارس و وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان توجه داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: مدیران بدون سند و آدرس دقیق هیچ هزینه‌ای انجام ندهند زیرا شفافیت در بحث سندسازی سبب تقویت مدیریت و ماندگاری نام مدیر است.

انتهای پیام/86009/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول