اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:

مدیر و معاونان مدرسه موظف به ۶ ساعت تدریس در هفته هستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: مطابق با طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان، مدیر و معاونان موظف هستند ۶ ساعت در هفته تدریس کنند.

مدیر و معاونان مدرسه موظف به ۶ ساعت تدریس در هفته هستند

اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا مدیر و معاونان مدرسه باید 6 ساعت در هفته تدریس داشته باشند؟»، اظهار داشت: اساساً طبق طرح طبقه بندی مشاغل مدیر و معاونان موظف هستند 6 ساعت در هفته تدریس کنند.

وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل معلمان که حدود 18 سال پیش تصویب شده است را مطالعه کنید، آنجا عنوان شده است که اگر مدیر و معاونان بخواهند سوابق آنها به عنوان سوابق آموزشی محسوب شود و نه اداری باید در سوابقشان 6 ساعت تدریس در هفته وجود داشته باشد.

چهاربند در پاسخ به این پرسش که «آیا مدیر و معاون مدارس باید برای سال تحصیلی جاری 6 ساعت تدریس را حتماً داشته باشند؟»، خاطرنشان کرد: بله، نخست اینکه شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی امسال تأکید کرده است و دوم اینکه طرح طبقه بندی مشاغل معلمان که پایه و اساس نحوه خدمت مدیران و معاونان مدرسه را تعیین کرده و مربوط به دو دهه گذشته است کماکان موظف بودن مدیر و معاون را برای 6 ساعت تدریس در هفته تأکید کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد که با این شرط سوابق مدیر و معاون مدرسه آموزشی محسوب می‌شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، سوابق آنها اداری خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این موضوع به علت کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش است؟»، تصریح کرد: یک زمانی ممکن است مازاد نیرو داشته باشیم و از این فرصت قانونی استفاده نمی‌کنیم، اما زمانی که برای تأمین نیروی انسانی به جای استخدام بتوانیم بخشی از نیاز را تأمین کنیم از این فرصت قانونی استفاده می‌کنیم.

چهاربند افزود: این یک قانون است و حرفی نیست که بدون استناد به قانون زده شده باشد؛ توصیه می‌کنم افرادی که نقد دارند طرح طبقه بندی مشاغل معلمان را مرور کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول