اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان:

اجرای 3 طرح مهم برای بازنشستگان / احداث خانه امید نیاز بازنشستگان است

رئیس سازمان بازنشستگی کردستان از اجرای سه طرح مهم برای بازنشستگان این استان در سال جاری خبر داد و گفت: احداث خانه امید از نیازهای این قشر است.

اجرای 3 طرح مهم برای بازنشستگان / احداث خانه امید نیاز بازنشستگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال برومند ظهر امروز در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در سالن امام خمینی آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار کرد: بازنشستگی تجربه‌ای بزرگ و زیباترین رسم زندگی است.

وی با بیان اینکه فرد در دوران بازنشستگی از حاشیه به متن نگاه می‌کند، خاطرنشان کرد: در این صورت بازنشسته اگر اشتباهی را رصد کرد باید با تجربیات خود آن را اصلاح کند.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان با تأکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در وضع بازنشسته‌ها، توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: اگر چه ما ملزم به رعایت قوانین هستیم،؛ اما می‌توان برخی ضوابط را با پیشنهاداتی تغییر داد.

برومند با بیان اینکه در سال جاری سه واقعه مهم برای بازنشسته‌ها در دولت روی داد، گفت: نخستین مورد، پرداخت معوقه مطالبات بازنشستگان بود که با تعامل مجلس و دولت محقق و در هفته دولت پرداخت شد.

وی افزود: مشکل بازنشسته‌های آموزش و پرورش در سال‌های 88 و 89 نیز عدم لحاظ کردن رتبه علمی آنها بود که خوشبختانه با تعامل وزارت آموزش و پرورش و همکاری صندوق بازنشستگی کشور این رتبه‌ها لحاظ خواهد شد و همراه با حقوق آذر و دی ماه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان با بیان اینکه پیش‌بینی تشکیل اتاق فکر یا خانه تجربه را در مدیریت صندوق بازنشستگی استان شده است، اظهار کرد: 16 چهره مطرح بازنشسته استان برای بررسی مشکلات بازنشسته‌ها در این اتاق فکر دعوت شده‌اند.

برومند خاطرنشان کرد: به استاندار کردستان، پیشنهاد دادیم که از وجود بازنشسته‌ها به عنوان مشاوران خود، فرمانداران و مدیران کل در دستگاه‌ها استفاده شود.

وی بر ضرورت پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز به بازنشسته تأکید کرد و گفت: لازم است این قشر، جایگاه واقعی خود را در میان خانواده، اجتماع و مسئولان به دست آورند.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان با بیان اینکه باید مدیران کل از بازنشستگان دعوت و مشکلات آنها را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: از آنهایی که این کار را انجام دادند تشکر می‌کنیم و از آنها که انجام ندادند گلایه داریم.

برومند از گردآوری و چاپ خاطرات بازنشستگان استان کردستان در قالب یک کتابچه در آینده خبر داد و افزود: پیشنهادی نیز مبنی بر ایجاد و اختصاص مهمانسرا در تمامی استان‌ها برای بازنشستگان مطرح کرده‌ایم که مورد استقبال استاندار و نمایندگان مردم کردستان در مجلس قرار گرفته و قول پیگیری داده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث خانه امید از نیازهای ضروری بازنشستگان است، از عدم ساخت آن به دلیل همکاری نکردن شورای شهر سنندج انتقاد کرد و گفت: این خانه با امکاناتی نظیر سالن مطالعه، استخر و سونا و اتاق پزشک رایگان در همه استان‌ها وجود دارد و تنها کردستان از آن بی‌بهره است.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کردستان با بیان اینکه اعتبار این طرح در سال 85 در حدود 750 میلیون تومان بود، گفت: متأسفانه به دلیل تأخیر صورت گرفته و افزایش قیمت‌ها، اکنون احداث این مکان نیاز به بودجه‌ای بیش از 3 میلیارد تومان دارد.

برومند با بیان اینکه استاندار کردستان پیگیر این موضوع است، ابراز امیدواری کرد با همکاری‌های صورت گرفته این پروژه در آینده نزدیک به سرانجام برسد.

اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و تجلیل از چند بازنشسته نمونه کردستانی از دیگر بخش‌های مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان در این استان بود.

انتهای پیام/79012/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول