اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

سیستم‌های پایش آنلاین در شهرک‌های صنعتی قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش آنلاین در شهرک‌های صنعتی و واحدهای بزرگ استان قم با جدیت پیگیری می‌شود.

سیستم‌های پایش آنلاین در شهرک‌های صنعتی قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در حوزه پایش و نظارت زیست محیطی در استان قم در سخنانی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری حدود 230 واحد صنعتی، معدنی و خدماتی مورد پایش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال 93 ضمن مکاتبه با 50 واحد صنعتی برای خوداظهاری، 14 واحد تاکنون به این اداره کل مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 واحد آلاینده صنعتی و معدنی شامل سنگ‌کوبی‌ها و کوره‌های غیرمجاز سرب در استان قم پلمب شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تاسیس و راه‌اندازی دو آزمایشگاه معتمد و سه مرکز معاینه فنی خودروهای سبک از ابتدای سال جاری در شهر قم خبر داد و گفت: تاسیس و راه‌اندازی دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دارای گواهینامه آزمایشگاه معتمد سازمان در دست پیگیری است.

وی همچنین با اشاره به نصب و راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای اندازه‌گیری ذرات محیطی 2.5 میکرون در اداره کل گفت: در سال جاری افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و سایر تجهیزات به ویژه در بخش ریزگردها و گرد و غبار در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم قرار گرفته است.

رکنی در پایان با بیان اینکه به جد به دنبال نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش آنلاین در شهرک‌های صنعتی و واحدهای بزرگ استان قم هستیم، تصریح کرد: بسترها و زمینه‌های لازم برای انتقال واحدهای آلاینده استان به شهرک‌های تخصصی با همکاری و مشارکت مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط فراهم است.

انتهای پیام/2258/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول