اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خیابان‌های همدان غوطه‌ور در سیلاب؛

آب‌گرفتگی معابر حال همدانی‌ها را گرفت

باران که شروع به باریدن می‌کند، مردم از این همه لطافت به وجد می‌آیند، اما این صحنه‌های زیبا در همدان دیری نمی‌پاید، آن جا که بعد از گذشت دقایقی، آب جوی‌ها طغیان می‌کند و خیابان‌ها غوطه‌ور در سیلاب می‌شوند.

آب‌گرفتگی معابر حال همدانی‌ها را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دوباره پاییز شد و فصل بارش نعمت الهی؛ فصلی که بارانش را بر عمق جان زمین می‌نشاند تا علاوه بر سیراب کردن مخلوقات خدا، چند صباحی دیگر، لبخند سبز غنچه و شکوفه را در فصل بهار بر لب طبیعت بنشاند.

قطره‌های باران که شروع به باریدن می‌کند، مردم خرسند از این نعمت، شکر پروردگار می‌کنند و از این همه زیبایی و لطافت به وجد می‌آیند.

اما این صحنه‌های زیبا در همدان دیری نمی‌پاید، آن جا که بعد از گذشت دقایقی از بارش باران، آب جوی‌ها طغیان می‌کند و خیابان‌ها غوطه‌ور در سیلاب می‌شوند.

مشکلی که مربوط به امروز نبوده و نیست، بلکه دیرزمانی است در فصل بارندگی، رخ می‎دهد اما باز هم هر سال، همان آش است و همان کاسه!

امروز خیابان‌ها و در برخی مناطق، پیاده‌روها چنان پر از آب شده بودند که چشم‌ها فقط کار می‌کردند برای پیدا کردن یک راه! اغلب رهگذران مجبور بودند 400، 500 متر تغییر مسیر داده و از جایی که آب‌گرفتگی کمتری دارد عبور کنند.

برخی تا زانو خیس شده بودند و بعضی نیز عصبانی از شهرداری، زیر لب غرولند می‌کردند.

البته در این میان، مأموران نارنجی‌پوش شهرداری نیز با رنج و مشقت در پی باز کردن مسیر حرکت آب در جوی‌ها بودند که باید به آنها دست مریزاد گفت.

هرچند، لایروبی به موقع جوی‌ها و مجاری ورودی آب و فاضلاب، از مسائلی است که قبل از شروع فصل بارندگی باید مد نظر شهرداری قرار گیرد تا این گونه مشکلات به حداقل خود برسد.

ناگفته نماند بی‌مبالاتی گروهی از شهروندان در رها کردن زباله در جوی‌های آب را نباید از قلم انداخت که باعث تشدید این دردسر در فصل بارندگی می‌شود چراکه همین موضوع علاوه بر اینکه زحمت مأموران شهرداری را دوچندان می‌کند، مصداق بارز عدم رعایت حقوق شهروندی است.

شاید عمده دلیل آبگرفتگی معابر به‌ خاطر عدم رعایت وظایف شهروندی در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر باشد که با هر بارندگی، موجی از زباله‌، کارتن، ظروف پلاستیکی و پوست میوه به کف خیابان‌ها فوران می‌کند.

در هر صورت برای جلوگیری از بروز این اتفاق و بستن پرونده آن یک بار برای همیشه، علاوه بر لزوم انجام وظایف شهروندی از سوی شهروندان در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر، شهرداری نیز باید تدبیری بیاندیشد و قبل از شروع بارندگی، زباله‌ها را از جوی‌ها جمع کند.

انتهای پیام/89002/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول