اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در کامیاران

رزمایش در اصل، شبیه‌سازی شرایط جنگی است و هدف از آن آزمودن و همچنین آموختن شگردهای جنگی و نظامی توسط نیروهای تحت فرمان رهبری در یک مقیاس کوچک است.

برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، رزمایش یا مانور نظامی به تمرینی نظامی در مقیاس بزرگ گفته می‌شود که در آن روش‌های گوناگون رزمی اجرا و شبیه‌سازی می‌شوند.

واژه رزمایش از ترکیب دو واژه رزم و آزمایش پدید آمده و این واژه از مصوبات فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

رزمایش در اصل، شبیه‌سازی شرایط جنگی است و هدف از آن آزمودن و همچنین آموختن شگردهای جنگی و نظامی توسط نیروهای تحت فرمان رهبری در یک مقیاس کوچک است.

البته در برگزاری این رزمایش با توجه به بازتاب گسترده تبلیغاتی آن در سراسر جهان، لازم است شیوه‌های مؤثر هماهنگی و ساماندهی نیروهای رزمنده نیز در این رزمایش به ورطه آزمایش قرار گیرد.

در یک رزمایش، معمولاً دو سوی نبرد شبیه‌سازی‌شده با نام «آبی» و «قرمز» نامگذاری می‌شوند تا از نامیدن گروه یا کشور خاصی به عنوان دشمن اجتناب شود.

باید در نظر داشت برگزاری این رزمایش پیام‌های سیاسی را هم به همراه دارد، هر رزمایش یک سری اهداف دارد و قطعا در اجرای هر رزمایش حداقل دو هدف بیشتر مورد توجه است، یک‌سری از اهداف بلند و استراتژیک بوده که کارکرد ملی و بین‌المللی به همراه دارد و یک‌سری از اهداف تاکتیکی بوده که کارکرد آن ارتقاء سطح مهارت‌ها، فراخوانی‌ها، آموزش‌ها و افزایش سطح کیفی مهارت‌های رزمندگان است.

در بعد استراتژیک و بین‌المللی حضور چشمگیر نیروها و آمادگی نیروهای نظام جمهوری اسلامی در ابعاد نظامی و امنیتی دارای پیام بوده که قطعاً یکی از مهم‌ترین پیام‌های رزمایش است، از دیگر پیام‌های مهم در برگزاری این رزمایش در سطح ملی و بین‌المللی اعلام آمادگی مردم و علی‌الخصوص بسیجیان برای دفاع از انقلاب و نظام و آرمان‌های بلند حضرت امام است.

این دو پیام در دوران هجمه‌ها و ترفندهای دشمنان در راستای تضعیف کردن نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند کارکرد خود را در بعد بین‌المللی نشان دهد و به واقع این رزمایش (تو دهنی محکم است به دشمنان نظام) است.

* وحدت و همدلی پیام رزمایش الی بیت المقدس

کریم پیری فرماندار کامیاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به اهمیت و لزوم آمادگی و انسجام نیروها در مقابل هرگونه تهدیدات دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج به عنوان بزرگترین تشکل مردمی همواره نقش موثری در مقابله با بحران‌ها از گذشته تا امروز در ایران اسلامی ایفا کرده است.

وی برگزاری اینگونه رزمایش‌ها را در ارتقای بیش از پیش وحدت و همدلی در بین نیروهای مردمی برای مقابله با تهدیدات دشمنان و عوامل طبیعی با اهمیت دانست و افزود: امروز مقابله با انواع تهدیدات نیازمند طرح و برنامه به صورت عملی بوده که در این رزمایش این امر دنبال خواهد شد.

فرماندار کامیاران بر حضور فعال دستگاه‌های امدادی، خدمات‌رسان و بسیج ادارات در راستای هرچه باشکوه تر برگزار کردن این رزمایش تأکید و اضافه کرد: پدافند غیرعامل و دفاع از کوی و برزن دو سناریوی اجرایی در رزمایش الی بیت‌المقدس کامیاران خواهد بود.

* ساماندهی 2 هزار بسیجی در قالب 9 گردان

فرمانده سپاه کامیاران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به آمادگی 100 درصد نیروهای بسیجی برای حضور در این رزمایش و فراهم نمودن بیش از 90 درصدی مقدمات کار تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: این رزمایش با همکاری ادارات و نهادها امروز و فردا همزمان با سراسر استان و کشور در حال برگزاری است.

منصور ولی‌ئی افزود: سپاه کامیاران با هدف برگزاری باشکوه و دندان‌شکنانه دشمن، برای این رزمایش بیش از 2 هزار بسیجی را در قالب 9 گردان ساماندهی کرده است.

ولی‌ئی ضمن اشاره به فضاسازی فرهنگی مناسب در راستای اطلاع رسانی به مردم ولایت‌مدار این شهرستان، یادآور شد: بر اساس بازدید فرماندهان کشوری از رزمایش قبلی که در کامیاران برگزار شد خوشبختانه عملکرد مطلوب بوده و جایگاه خوبی در سطح استان نصیب کامیاران شده است که انتظار می‌رود این بار هم با همکاری ادارات به اهداف لازم دست یابیم.

این مسئول در پایان حضور بسیجیان در این رزمایش را نمایش توان دفاعی در راستای دفاع از کیان ایران اسلامی و اثبات ولایتمداری و پایبندی به نظام دانست و افزود: این رزمایش موقعیت بسیار مناسب برای تمرین مقابله با تهدیدات، تمرین حفظ و انسجام در مواقع بحران در زمینه پدافند غیرعامل است و این دو هدف از اهداف مهم در برگزاری این رزمایش است.

انتهای پیام/79018/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول