اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تنوع اقلیمی گل‌ها و گیاهان زینتی در کشور نادیده گرفته نشود

معاون امور باغی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای کشور در بخش گل‌ها و گیاهان زینتی گفت: تنوع اقلیمی گل‌ها و گیاهان زینتی در کشور نادیده گرفته نشود.

تنوع اقلیمی گل‌ها و گیاهان زینتی در کشور نادیده گرفته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در کنگره گل و گیاهان زینتی که در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور برگزار شد اظهار کرد: ایران یکی از کشورها در جهان است که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی در پرورش و تولید گیاهان زینتی و گل‌ها دارد لذا با استفاده از این پتانسیل‌ها می‌توانیم از لحاظ اقتصادی پیشرفت بسیار خوبی را شاهد باشیم.

وی با اعلام این که اهمیت دادن به این بخش و توجه ویژه به گل و گیاهان زینتی و رفع مشکلات آنان می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی در توسعه و رونق این بخش داشته باشد افزود: تولید بیش از 2 میلیارد گل شاخه بریده و 33 میلیون گل گلدانی در کشور نشان‌دهنده تنوع اقلیمی و استعدادهای این بخش است.

این مسئول در ادامه سخنان خود بر احداث پایانه برای ایجاد خط تولید و بازار مصرف گل و گیاهان زینتی در کشور گفت: احداث این پایانه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گفته طهماسبی هم اکنون تنها چهار پایانه در شهر‌های تهران، دزفول، محلات و ساری در دستور کار است.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط کنونی کشور در بحران آب باید پرورش گیاهانی بیشتر مد نظر باشد که به آب کمتری نیاز دارند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج نیز طی سخنانی اظهار کرد: هم اکنون واردات بذور با نیاز آبی بالا، کشور را با چالش مواجه کرده است.

عباس زارع ادامه داد: کرج از دیرباز یکی از قطب‌های تولید انواع درختان و درختچه‌های زینتی و جنگلی، سوزنی برگان، پیچ‌های زینتی، گیاهان پوشی و صخره‌ای، گل‌های فصلی، انواع ارقام نهال‌های مثمر (میوه) و غیر مثمر و انواع گل‌های باغچه‌ای و ... در کشور بوده و قسمت‌های عمده‌ای از اراضی این شهر به کشت، تولید و عرضه انواع گل و گیاه اختصاص دارد و سالانه میلیون‌ها محصول گیاهی از این منطقه به شهرها و استان‌های همجوار و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی افزود: حضور تولید‌کنندگان نام آشنای کشور در صنعت گل و گیاه در شهر کرج و حومه آن از جمله گرمدره، کلاک، آسیاب برجی، چهارباغ، شهرک گلخانه‌ای هشتگرد و کردان این شهر را به عنوان منطقه‌ای مهم و تأثیرگذار در این موضوع مطرح کرده است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج به عنوان تولید و مصرف‌کننده اقدام به انجام برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای تبیین برند تولیدکننده گل و گیاه برای شهر کرج و برجسته‌تر کردن نقش این شهر در این زمینه کرده تا با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در این صنعت و احراز هویت باغ‌شهری این کلانشهر در چشم‌اندازی نزدیک این شهر را به شهر جشنواره‌های گل و گیاه در سطح ملی و حتی بین‌المللی تبدیل کند.

انتهای پیام/2302/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول