اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد

ضرورت شفاف‌سازی طرح نکاشت در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت شفاف‌سازی طرح نکاشت تأکید کرد.

ضرورت شفاف‌سازی طرح نکاشت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، قربانعلی سعادت ظهر امروز در جلسه توجیه کشاورزان ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بحث طرح نکاشت توجه به عکس‌العمل کشاورزان در خصوص طرح نکاشت و همچنین توجه به تبعات اجتماعی این طرح است.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی چند روز گذشته بیش از 400 میلیون متر مکعب وارد دریاچه شده و این موضوع نویدی برای تاخیر در خشکی این دریاچه است.

سعادت مداخله بشر در امور طبیعت یکی از مهم‌ترین موضوع در تخریب زیست محیطی بوده و هدف ما این است که این مداخله را به حداقل برسانیم.

استاندار آذربایجان غربی به موضوع احداث پل شهید کلانتری و عدم رعایت اصول استاندارد در مورد ساخت این پل اشاره کرد و گفت: ساخت این پل بدون هیچ‌گونه مطالعه اصولی صورت نگرفته و این موضوع تاپیر بسیار فراوانی در خشکی دریاچه ارومیه دارد.

سعادت، دومین عامل مهم در خشکی دریاچه ارومیه را افزایش سطح زیر کشت عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت در حوزه آبریز دریاچه ارومیه 150 هزار هکتار بوده و با افزایش این سطح زیر کشت به 400 هزار هکتار و همچنین مصرف آب بی‌رویه کشاورزی در مناطق کشاورزی یکی از مهم‌ترین عامل در خشکی دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کشاورزی آذربایجان غربی بسیار سنتی بوده و در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار عقب‌مانده است.

وی اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه را به عنوان یک فرصت بسیار مهم در حوزه مدرن کردن کشاورزی عنوان کرد و افزود: اگر ما بتوانیم طرح‌های نوین کشاورزی همچون آبیاری تحت فشار می‌توانیم یک کشاورزی نوین و همچنین مقرون به صرفه در استان راه‌اندازی کنیم.

سعادت افزود: اجرای طرح محدویت کاشت در استان با مشکلاتی مواجه بوده لذا بررسی این طرح و انجام تغییرات لازم در این طرح بسیار لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح مهاجرت کشاورزان به شهرها نبوده و نمی‌خواهیم زمین کشاورزی کشاورزان را از  آنان بگرییم بلکه هدف ما تغییر الگوی کشت با توجه به کم‌آبی و همچنین مقرون به صرفه بودن محصولات کشاورزی است.

استاندار آذربایجان غربی خطاب به اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: این ستاد طرح نکاشت را در حوزه نورزولوی میاندوآب شفاف‌سازی کنند تا کشاورزان و آحاد مردم نسبت به تصمیمات این ستاد خوش‌بین باشند و به تصمیمات آنان اعتماد کرده و آنان نیز در اجرای این طرح مشارکت کنند.

انتهای پیام/61003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول