اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر تشریح کرد

اعلام برنامه هیئت‌های مذهبی بوشهر در تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر برنامه هیئت‌های مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

اعلام برنامه هیئت‌های مذهبی بوشهر در تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدناصر فاطمی ظهر امروز در حاشیه‎ جلسه شورای اداری شهرستان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش مسئولان هیئت‎های مذهبی بوشهر یکم آبان ماه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: مهم‎ترین برنامه‎های هیئت‎های مذهبی در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی است و در روز تاسوعا هیئت‌های مذهبی از میدان قدس تا ضریح خیمه‎گاه حضرت ابولفضل(ع) به عزاداری در سوگ سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش خواهند پرداخت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر بیان کرد: مسیر عزاداری هیئت‎های مذهبی در روز عاشورا نیز از مسجد توحید بوشهر تا مصلای این شهر خواهد بود و در پایان عزاداری نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‎الله صفایی بوشهری اقامه می‎شود.

فاطمی با اشاره به همزمانی روز عاشورا با 13 آبان روز دانش‌آموز بیان داشت: با توجه به همزمانی این مناسبت با روز عاشورا انتظار داریم با تدابیری که اندیشیده شده، مراسم این روز با شکوه‎تر از سال‌های قبل در بوشهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه سیاه‎پوشان به مناسبت سیاه‎پوش کردن مساجد و حسینیه‎ها نیز پنج‎شنبه شب آغاز می‎شود، گفت: گردهمایی مبلغین دینی در دهه محرم نیز صبح روز دوم آبان‌ماه در حوزه علمیه شهر بوشهر برگزار می‎شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر بیان داشت: میدان آزادی به عنوان میدان ورودی شهر بوشهر نیز باید به طور کامل سیاه‎پوش شود تا کسانی که به شهر بوشهر سفر می‎کنند، به خوبی به اهمیت این مناسبت‎ها در بوشهر پی ببرند و با توجه به فرصت کمی که تا آغاز دهه محرم باقی مانده، انتظار داریم شورا و شهرداری شهر بوشهر به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

فاطمی با تاکید بر نصب پلاکاردهای مربوط به ماه محرم در سردرب ورودی ادارات متذکر شد: هیئت‎های مذهبی برای اجرای برنامه‎های خود با کمبود منابع مالی مواجه هستند، ولی خود آنها نیز معتقدند که برگزاری مراسم‎های محرم باید به صورت مردمی و خودجوش برگزار شود، ولی با این حال دستگاه‎های مربوطه می‌توانند با هدف باشکوه‎تر برگزار شدن مراسم‎ها همکاری لازم را با هیئت‎های مذهبی داشته باشند.

انتهای پیام/66006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول