اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

دستگاه‌های دولتی از طریق تهاتر طلب 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری را پرداخت کنند

شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد، 3 هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد، گفت: دولت می‌تواند با توجه به اموالی که در شهرها دارد از طریق تهاتر مطالبات شهری را برآورده سازد.

دستگاه‌های دولتی از طریق تهاتر طلب 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صولت مرتضوی ظهر امروز در نشست مشترک شهرداری و شورای اسلامی این شهر با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در محل هتل ولایت اظهار کرد: مشهد کلانشهری با حدود 3 میلیون جمعیت بوده که سالانه پذیرای 25 میلیون زائر داخلی و خارجی است و به تعبیر امام راحل این کلانشهر پایتخت ایران اسلامی به شمار می‌رود.

شهردار مشهد با بیان اینکه کلانشهری نظیر مشهد با چنین شرایطی به طور حتم چالش‌هایی در مسیر مدیریت شهری دارد، خاطرنشان کرد: توقع ما از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این است که به خواسته‌های مشهد به عنوان پایتخت معنوی توجه ویژه کند.

وی با تاکید براینکه هماهنگی دولت و مجلس سبب تحقق مولفه اقتصاد مقاومتی می‌شود، گفت: حقیقتا ذکر این نکته لازم بوده که ما در کشور ظرفیت‌های هدر رفته‌ای داریم که با تعامل تنگاتنگ دولت و مجلس می‌توان شاهد جلوگیری از این هدر رفت‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

مرتضوی تاکید کرد: یکی از خواسته‌های شهرداری مشهد از مجلس، توجه به تحقق مدیریت یکپارچه شهری است که رمز نجات این کلانشهر از مشکلات عدیده همین مطلب بوده و با تکیه بر مدیریت واحد و یکپارچه شهری به طور مسلم مشکلات حاشیه‌نشینی تا حد زیادی برطرف می‌شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد، 3 هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد، یادآور شد: این مسئله را می‌دانیم که امکان پرداخت این هزینه از سوی دولت در بودجه سنواتی امکانپذیر نیست اما دولت می‌تواند با توجه به اموالی که در شهرها دارد از طریق تهاتر مطالبات شهری را برآورده سازد.

وی در زمینه توجه نمایندگان مجلس به ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد، تاکید کرد: بنیاد زائر به هر استان در اطراف حرم براساس شاخص جمعیتی آن استان، یک قطعه زمین و پروانه رایگان داده اما اعتباری برای ساخت آنها ندارد، خیران برخی استان‌ها در ساخت زائرسرا پیشگام شده‌اند اما برخی استان‌های محروم هنوز اقدامی نکرده‌اند و بنابراین درخواست ما این است که نمایندگان هر استان برای این مسئله در بودجه 92 ردیف اعتباری تعریف کنند.

انتهای پیام/70005/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول