اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

روحانیون فرهنگ حسینی را در محرم ترویج دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحانیون در ایام محرم با ترویج فرهنگ حسینی، می‌توانند سبک‌های زندگی اسلامی و دینی را به عزاداران معرفی کنند.

روحانیون فرهنگ حسینی را در محرم ترویج دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر اظهار کرد: امسال ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در استان قزوین تشکیل شده است.

وی افزود: دبیری این ستاد به عهده تبلیغات اسلامی استان قزوین است که در مناسبت‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کند تا برنامه‌های دینی را برنامه‌ریزی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین به فرا رسیدن ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: این ایام فرصت مناسبی است تا فرهنگ حسینی را در جامعه ترویج دهیم و آحاد جامعه را با تفکر و اهداف امام حسین (ع) آشنا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال محرم با یوم‌الله 13 آبان در روز عاشورا مصادف شده است، تصریح کرد: ما باید در این روز جنایت‌های وحشیانه کشورهای استکباری جهانی را محکوم و در برگزاری مراسم‌های سینه‌زنی با شعارهای حسینی نفرت و انزجار خود را نسبت به اقدامات آنان اعلام کنیم.

تلاوت قرآن کریم در شب عاشورای حسینی در مساجد قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در روز عاشورا باید به یک فرهنگ گسترده‌ای تبدیل شود، عنوان کرد: این فرهنگ حلقه مفقوده‌ای است که باید آن را فرهنگ‌سازی کرده و ترویج بدهیم.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه قاریان استان قزوین اعلام آمادگی کردند که در شب عاشورا از شب تا صبح در مساجد احیا بگیرند و قرآن کریم تلاوت کنند، اضافه کرد: این مهم فرصت خوبی است تا مفاهیم و معانی این کتاب آسمانی برای عزاداران امام حسین (ع) تبیین و تفسیر شود.

اصلاح سبک‌های زندگی با فرهنگ حسینی

وی با اشاره به اینکه امسال به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، گفت: ما معتقدیم این دو مولفه از مهم‌ترین مسایل مهم انسان در زندگی است و باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بین اقتصاد و فرهنگ پیوند ناگسستنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی امروز ما که وضعیت اقتصادی خانواده‌ها را مورد تهدید قرار داده است، برگرفته از فرهنگ غرب است.

این مسئول تصریح کرد: غرب به دنبال فاصله انداختن بین مردم و فرهنگ دینی است چراکه استکبار فهمیده استقامت مردم ایران به دلیل تکیه کردن به فرهنگ دینی و فرهنگ غنی عاشوراست.

وی با بیان اینکه فرهنگ حسینی برگرفته از معارف اسلامی و قرآن است، افزود: با تبیین این فرهنگ می‌توان بیشتر معضلات و آسیب‌های موجود در وضع اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها را اصلاح کرد.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه سبک‌های خوبی در فرهنگ حسینی است، تأکید کرد: روحانیون می‌توانند با بازگویی این سبک‌ها مردم را با آنها آشنا کنند که تحقق این مهم موجب تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین به چگونگی برگزاری مراسم‌های عزاداری در دهه نخست محرم اشاره کرد و افزود: باید در این مراسم‌ها از اهانت به مقدسات ادیان دیگر به شدت پرهیز کرد چراکه این خط را استکبار دنبال می‌کند.

این مسئول بیان کرد: مداحان نیز نباید در بیان اشعار مرثیه‌سرایی زیاده‌روی کنند و مسئولان هیئت‌ها نیز باید از انجام این اقدام خودداری کنند تا مراسم‌هایی در شان این امام بزرگوار برگزار شود.

انتهای پیام/77009/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول