اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند پبشنهاد داد

ایجاد بانک توسعه صادرات و صندوق ملی ضمانت از صادرات در نقاط مرزی

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند پیشنهاد کرد تا سازمان توسعه تجارت در خصوص ایجاد بانک توسعه صادرات و صندوق ملی ضمانت از صادرات در مرز شلمچه و سایر نقاط مرزی اقدام کند.

ایجاد بانک توسعه صادرات و صندوق ملی ضمانت از صادرات در نقاط مرزی

به گزارش خبرنگار فارس از خرمشهر، پیش از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت کشور و برخی دیگر از مسئولان کشوری، استانی و محلی از 15 صادرکننده نمونه، فعالان و خادمان اقتصادی منطقه آزاد اروند در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و تجارت خرمشهر تجلیل شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته کمیته برگزاری روز ملی صادرات با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و رؤسای اداره‌های صنعت، معدن و تجارت شهرهای آبادان و خرمشهر، اتاق تعاون خرمشهر، مدیریت گمرک، نماینده مجری طرح ساماندهی شلمچه و مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد.

سیدعلی موسوی افزود: پس از ترسیم خط‌مشی‌ها و تعیین معیارهای قابل استناد، اسامی صادرکنندگان و خادمان صادرات در یک بازه زمانی سه ماهه و با برگزاری جلسات متعدد توسط اعضای کمیته نهایی شد.

وی اضافه کرد: در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه علاوه بر ارزش صادرات معیارهای دیگری همچون گستردگی بازارهای هدف، نفوذ به بازارهای جدید، حفظ و ماندگاری کالا در بازارهای صادراتی، توجه به تحقیق و توسعه، داشتن سامانه یا وب سایت اختصاصی، استفاده از فناوری‌های نو در تولید و معرفی کالاها و خدمات لحاظ شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نقش صادرات در ورود ارز به کشور و افزایش درآمدهای اقتصادی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند تمهیدات و تسهیلاتی را به‌منظور تشویق و حمایت از صادرکنندگان نمونه منطقه در نظر گرفته است.

موسوی از معافیت پرداخت هزینه تمدید مجوز فعالیت به مدت یک سال، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور، معافیت از پرداخت هزینه شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و اعطای تسهیلات بانکی به عنوان برخی از راهکارهای تشویقی قابل اجرا برای فعالان اقتصادی در منطقه نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انجام امور گمرکی با اولویت تسهیل روند صادرات در کمترین زمان ممکن، معافیت مالیاتی بر عملکرد به مدت 20 سال از زمان بهره برداری واحدهای تولیدی، تسهیل در قوانین و مقررات در حوزه روابط کار، اشتغال و تامین اجتماعی، حذف حقوق گمرکی در مورد کالاهای وارداتی از خارج و صدور آن از منطقه آزاد اروند به عنوان برخی از مزایای منطقه آزاد اروند نام برد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به مشکلات فراوان تجار در جابه‌جایی نقدینگی پیشنهاد کرد تا سازمان توسعه تجارت در خصوص ایجاد بانک توسعه صادرات و صندوق ملی ضمانت از صادرات در مرز شلمچه و سایر نقاط مرزی با رویکرد ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و بازرگانان پیگیری‌های لازم را به انجام برساند.

به گفته موسوی با انجام این کار علاوه بر بهره‌گیری از تسهیلات، موضوعاتی همچون جابه‌جایی پول و ارز حاصل از صادرات به راحتی و با امنیت بالاتری امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان از 15 صادرکننده نمونه و فعالان و خادمان اقتصادی منطقه با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه آیین قدردانی شد.

انتهای پیام/72025/الف40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول