اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار مطرح کرد

ضرورت دوری از بدعت‌ها و تحریف وقایع دینی در عزاداری‌ها

امام جمعه بیجار گفت: عزاداری‌ها در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، باید به دور از بدعت‌ها و تحریف حقایق دینی باشد.

ضرورت دوری از بدعت‌ها و تحریف وقایع دینی در عزاداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی شنبه شب در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات ولایت مجتمع نور با حضور روحانیون و مبلغان دینی برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، این ماه را ناب‌ترین فرصت برای تبیین عاشورا و قیام حسینی بیان کرد.

وی افزود: اینکه امروز علمای عالیقدر با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیده‌اند باید مردم را برای تقویت و توجه به اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های فرهنگی سوق دهند.

مرادی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید سه محور مورد توجه مردم باشد، گفت: تلاش بیشتر در راستای مصرف کمتر، جلوگیری از اسراف و توجه به منابع ملی از محورهای حائز اهمیت در این زمینه است.

امام جمعه بیجار در ادامه با اشاره به اهمیت ماه محرم و تبلیغ دین مبین اسلام، ارزش‌ها و اهداف عاشورایی، بیان کرد: علما و تمامی مردم با اتحاد باید در راستای خرافه‌زدایی از مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه دهه اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، بر ترویج این فریضتین الهی تأکید کرد.

به گفته امام جمعه بیجار، مجالس و محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بهترین فرصت برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر میان مردم است.

امام جمعه بیجار قرار دادن آیات قرآن و احادیث را شالوده کار روحانیون در امر تبلیغ عنوان کرد و خواستار توجه به این مهم و به‌کارگیری آن در محافل سخنرانی و وعظ در ایام ماه مبارک رمضان شد.

مرادی در پایان سخنان خود تاکید کرد: عزاداری‌ها در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، باید به دور از بدعت‌ها و تحریف حقایق دینی باشد.

انتهای پیام/79015/گ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول