اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل 13 هزار پرونده نزاع و درگیری در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از تشکیل 13 هزار پرونده نزاع و درگیری در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

تشکیل 13 هزار پرونده نزاع و درگیری در آذربایجان غربی

یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میاندوآب، در رابطه با برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: آستانه صبر و تحمل در استان ما کمی پایین آمده، به طوری ‌که از ابتدای امسال بیش از 13 هزار پرونده نزاع و درگیری در این استان تشکیل شده که بسیاری از این پرونده‌ها بر سر مسائل ساده و گاهاً پیش پا افتاده است.

شرفی افزود: علما و صاحبان تریبون در این زمینه می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند و البته این مسئله قابل مطالعه بوده و اندیشمندان و محققین می‌توانند در این زمینه تحقیق و پژوهش کرده و راهکار ارائه کنند.

وی مفاسد اجتماعی را مورد بعدی از آسیب‌ها دانست و گفت: در این زمینه نیز 10 هزار پرونده از ابتدای امسال تا کنون تشکیل یافته که در این مورد نسبت به سال قبل هیچ افزایشی نداریم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 8 هزار تصادف رخ داده که در مقایسه با سال گذشته به میزان 28 درصد کاهش تلفات داریم.

شرفی مورد بعدی آسیب‌های اجتماعی را فقدانی مدارک و اسناد خواند و گفت: از ابتدای امسال تا کنون 2 هزار و 334 مورد گزارش شده و این‌ها در حقیقت یک هزینه اضافی هم برای مردم و هم برای دولت است که نیاز به دقت و توجه لازم برای نگهداری از اسناد و مدارک را می‌طلبد.

این مسئول یادآور شد: امسال 49 فقره قتل نیز به ثبت رسیده است و متأسفانه 96 درصد آن مربوط به مسائل ناموسی است و دلیل عمده آن نیز عدم رعایت مسائل و شئونات فرهنگی و توصیه‌های دینی در زندگی روزمره و حریم روابط اجتماعی است.

وی مزاحمت‌های مردمی را نیز از آسیب‌های اجتماعی با آمار بالا خواند و گفت: امسال 6 هزار و 384 پرونده در این مورد تشکیل یافته و این مورد نیز از موارد منکراتی به حساب می‌آید و لازم است که در این زمینه و مسائل مطرح شده با خانواده‌ها صحبت شده و آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مواد مخدر را منکرترین آسیب اجتماعی دانست و گفت: در زمینه مواد مخدر و قاچاق نیز 3 هزار نفر دستگیر شده‌اند.

شرفی جرائم اقتصادی و مالی را نیز از مواردی دانست که از بیشترین آمار برخوردار هستند و اذعان داشت: این جرائم نیز متأسفانه نسبت به سال قبل 94 درصد افزایش داشته است.

این مسئول متذکر شد: با توجه به وارد شدن ایام محرم و برپایی تکایا و عزاداری‌ها زمان مناسبی برای علما و مسئولین هیئت‌های مذهبی است که از آن برای آموزش مسائل اجتماعی و فرهنگی و دینی برای جوانان و خانواده‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/61008/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول