اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت:

زمین‌خواری در جیرفت نداریم / تصرف اراضی دولتی وجود دارد

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت، زمین‌خوار به معنای واقعی نداریم.

زمین‌خواری در جیرفت نداریم / تصرف اراضی دولتی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد علی‌ انجم‌روز شنبه شب در شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان جیرفت اظهار داشت: در شهرستان جیرفت زمین‌خوار به معنای واقعی نداریم، بلکه تصرف اراضی دولتی به دلایلی مانند اینکه اراضی آن به مرور زمان ارزش افزوده داشته و اینکه منطقه کشاورزی ارزش پیدا کرده است، وجود دارد.

وی بیان داشت: بسیاری افراد تحت عنوان طرح‌های مختلف زمین گرفته‌اند و 80 درصد این طرح‌ها عقیم مانده و اجرا نشده است؛ زمین‌هایی که از سال 1360 به بعد واگذار شده است اگر کار واقعی یا طرحی روی آن انجام می‌شد، منطقه به خودکفایی رسیده بود و بیکار نداشتیم.

انجم‌روز افزود: در صورتی که این اراضی با یک کروکی مانده‌ و ارزش افزوده پیدا کرده‌اند و امروز با قیمت بالایی رد و بدل می‌شود، متأسفانه استفاده صحیحی از آنها نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بحث‌ها در زمینه اراضی بیت‌المال، بحث واگذاری بی‌رویه زمین در گذشته است، در بحث شرکت احیای اراضی زیر سد، 3 هزار و 200 هکتار به افراد بسیار معدودی واگذار شده که باید تکلیف آنها مشخص شود.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: برخی واگذاری‌های اراضی دولتی به دلیل مسامحه و سهل‌انگاری مدیران قبل بوده و عملیاتی که انجام داده‌اند هیچ موهبتی برای شهرستان نداشته است که سازمان بازرسی در این زمینه باید ورود کند و با مدیرانی که سهل‌انگاری کرده‌اند، برخورد کند.

انتهای پیام/80002/گ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول