اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد

رفع تصرف از یک‌هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: از یک‌هزار هکتار اراضی جنوب کرمان در بحث دادخواست‌های حقوقی و کیفری رفع تصرف شد.

رفع تصرف از یک‌هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عزیزالله افشارزاده شنبه شب در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در جیرفت اظهار داشت: در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در بحث پرونده‌های حقوقی در سال‌جاری 62 پرونده حقوقی تشکیل شده که در 41 فقره آنها به نفع دولت رأی صادر شده است و از 430 هکتار از اراضی خلع‌ ید شده است.

وی بیان داشت: در بحث کیفری 118 پرونده تشکیل شد که 81 فقره آن رأی به نفع دولت صادر شد و 465 هکتار از اراضی به نفع دولت رفع تصرف شده و البته در بحث گیاهان دارویی نیز ورود شده است.

افشارزاده با اشاره به رفع تصرف از یک‌هزار هکتار اراضی، در بحث دادخواست‌های حقوقی و کیفری افزود: حدود 3 هزار هکتار سند به نام دولت صادر شده است.

احمد امینی‌روش فرماندار جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: طی 35 سال گذشته زمین‌هایی در قالب ارجاع طرح‌ها واگذار شده، اما نظارتی در این راستا وجود نداشته و خیلی جاها سند قطعی صادر نشده است.

وی ضمن تأکید بر مد نظر قرار دادن نظر شورای بیت‌المال در تجدید قراردادهای این اراضی بیان داشت: این اقدام مانع از تغییر کاربری زمین‌هایی می‌شود که برای اجرای طرح‌ها واگذار شده است.

امینی‌روش با بیان اینکه در شهرستان جیرفت با حاشیه‌نشینی کمتری مواجه هستیم، افزود: دستگاه‌های خدماتی با ارائه آب و برق مورد نیاز متصرفان به این عامل سرعت بخشیدند و مانع حاشیه‌نشینی نشدند.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مردم بدانند، قانون حافظ بیت‌المال است، خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت شرکتی به ثبت رسیده که پنج هکتار زمین را در ورودی شهر گرفته که باید برای دستگاه‌ها در اجرای طرح‌ها زمانبندی شده و اگر طرح اجرا نشد، زمین پس گرفته شود.

فرماندار جیرفت گفت: باید شرح وظایف دستگاه‌های مربوطه مشخص شود و بر زمین‌های واگذار شده نظارت شود و با متخلفان از هر قشری که هستند، برخورد شود.

انتهای پیام/80002/گ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول