اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین از امکان رسیدن به توافق گازی با روسیه در هفته جاری خبر داد

رئیس‌جمهوری اوکراین ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات 3 جانبه (روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا) در روز چهارشنبه این هفته طرفین بتوانند به توافق نهایی در مورد ارسال گاز روسیه به اوکراین در فصل زمستان دست یابند.

اوکراین از امکان رسیدن به توافق گازی با روسیه در هفته جاری خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین روی این مسئله حساب می‌کند که توافق در خصوص ارسال گاز روسیه به این کشور در جریان مذاکرات 3 جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا  در روز چهارشنبه (29 اکتبر-7 آبان ماه) تحقق یابد.

پروشنکو این مسئله را شب گذشته در یک برنامه از تلویزیون ملی اوکراین اعلام کرده و گفت: «احتمال رسیدن به توافق بین طرفین در جریان مذاکرات روز چهارشنبه بسیار زیاد است و ما امیدواریم این توافق صورت بگیرد تا مردم ما زمستان گرمی را داشته باشند.»

لازم به یادآوری است که مذاکرات در خصوص شرایط ارسال گاز روسیه به اوکراین بر اساس توافقنامه موقت برای دوره فصل زمستان در حال انجام است. به گفته «گیونتر اتینگر» کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور انرژی، مانع اصلی برای امضای توافقنامه بین دو طرف، عدم پرداخت بدهی گازی معوقه طرف اوکراینی است.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین یادآور شد که این کشور پیش از این به دادگاه استکهلم شکایت کرده و خواستار بررسی قرارداد گازی امضا شده قبلی با طرف روسی شده است.

وی افزود: «تنها دادگاه می‌تواند بگوید که بدهی واقعی اوکراین چه میزان است.»

مقامات اوکراینی پیش از این اعلام کردند که در جریان مذاکرات 3 جانبه سه شنبه گذشته در بروکسل نمایندگان روسیه و اوکراین توافق نمودند که بدهی اوکراین به شرکت «گازپروم» بر اساس قیمت گاز 268.5 دلار در ازای هر مترمکعب گاز محاسبه شود.

این در حالی است که «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرده که طرف روسی بر مواضع قبلی خویش اصرار داشته و قیمت گاز ارسالی به اوکراین باید 385 دلار حساب شود. کل میزان بدهی اوکراین به روسیه در این صورت مبلغ یک میلیارد و 451 میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول