اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد

توقیف 137 واحد تولیدی و صنفی در خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف 137 واحد تولیدی و صنفی در سطح استان خبر داد.

توقیف 137 واحد تولیدی و صنفی در خوزستان

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون و در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی کارشناسان این اداره کل محصولات 137 واحد تولیدی، صنفی و شهرهای بازی در سطح استان خوزستان را به علت مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر، توقیف و جمع‌آوری کردند.

وی اضافه کرد: از جمله این محصولات می‌توان به آب آشامیدنی، شامپو بچه، لوله pvc نوع b و bd، کپسول ایمنی، انواع شیر و ماست پر چرب، آرد، روغن مایع مخلوط، همبرگر 30 درصد و 60 درصد، کباب لقمه 70 درصد گوشت، سویا برگر، انواع نکتار و نوشابه گازدار، پرکن cng، شیر مخزن cng، تیرچه سقفی، بلوک سقفی پلی استایرن، بتن آماده، آجررسی ماشینی توکار باربر، گچ ساختمانی، سفال تیغه‌ای، آجرنما، سنگدانه ریز و درشت، شیرآلات بهداشتی ساختمانی اهرمی و پیچی، انواع اتصالات، عایق‌های رطوبتی بام، کابل، گریس و لامپ کم مصرف اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: در این مدت مقدار دو کیلو و 700 گرم طلای خارجی (قاچاق) و نیز مقدار یک کیلو و 820 گرم طلای فاقد کد در راستای بازرسی از طلا فروشی‌های واقع در سطح استان خوزستان توقیف و جمع‌آوری شده است.

دهدشتی‌زاده ادامه داد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که طبق ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

وی در پایان به همشهریان و هم استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند.

انتهای پیام/72001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول