اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید جهاد اسلامی فلسطین بر ادامه مقاومت در نوزدهمین سالگرد شهادت «فتحی شقاقی»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز نوزدهمین سالگرد شهادت موسس این جنبش را برگزار کرد و بر ادامه راه مقاومت تا آزادسازی فلسطین تاکید کرد.

تاکید جهاد اسلامی فلسطین بر ادامه مقاومت در نوزدهمین سالگرد شهادت «فتحی شقاقی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز یکشنبه نوزدهمین سالگرد شهادت موسسش «فتحی شقاقی» را برگزار کرد و بر ادامه راه مقاومت و پایبندی به اصول آن تاکید کرد.

بنه به گزارش «فلسطین الیوم»، در بیانیه جنبش جهاد اسلامی به همین مناسبت آمده است که رژیم صهیونیستی سعد کرد با ترور فتحی شقاقی طرح جهاد در فلسطین را نابود کند اما مبارزه علیه این رژیم در هر وجب از فلسطین ادامه دارد و جنایات رژیم صهیونیستی اراده ملت فلسطین را سست نخواهد کرد.

جهاد اسلامی در اشاره به تلاش‌های صهیونیستی برای حذف هویت مسجدالاقصی و یهودی کردن آن اعلام کرد : شهر قدس قبله جهاد ملت ماست و عامل وحدت اعراب و مسلمانان است. توطئه‌های دشمن هر چه قدر هم گسترده باشد ، نخواهد توانست قدس را محو کند و در حال حاضر قدس دوباره به عامل خیزش ملت ما تبدیل شده است.

جهاد اسلامی سپس از تحرک‌های کنونی ملت فلسطین در قدس اشغالی تعبیر به انتفاضه و از آن اعلام حمایت کرد(جزئیات بیشتر). این جنبش سپس از همگان خواست برای حمایت از مسجدالاقصی و قدس به پا خیزند.

جنبش جهاد اسلامی ضمن تاکید بر وحدت داخلی، آزادسازی اسرا را در رای برنامه‌های این جنبش اعلام کرد و گفت که تمام تلاش خوددر این زمنیه را به کار می‌گیرد.

این جنبش سپس بر تلاشش برای بازسازی هر چه زودتر غزه و همدردی‌اش با مردم غزه تاکید کرد و نسبت به تخطی از شروط مقاومت از جمله بازگشایی معابر برای ورود مصالح ساختمانی به غزه هشدار داد.

فتحی شقاقی در چنین روزی (26 اکتبر 1995) در جزیره مالت ایتالیا توسط موساد ترور شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول