اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

رودخانه چالوس به شدت آلوده است

فرماندار چالوس گفت: رودخانه حفاظت شده چالوس به شدت دچار آلودگی‌های زیست‌محیطی است

رودخانه چالوس به شدت آلوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمدناصر زندی امشب در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در سالن اجتماعات سد و نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه چالوس با بیان اینکه غرب مازندران در محور جاده چالوس یک استثناء در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: زیبایی جاده چالوس و طبیعت بکر آن از عمده‌ترین ویژگی‌های این محور است اما با وجود این همه زیبایی دارای خطراتی نیز است.

وی افزود: یک‌طرفه‌شدن‌های طولانی این محور سبب ایجاد مشکلات متعددی برای مردم این منطقه شده است و محدودیت‌های زیست‌محیطی و حریم جاده سبب مشکلاتی در ارائه سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

فرماندار چالوس اظهار داشت: حوزه کاری اداره کل میراث فرهنگی مازندران به غرب مازندران تعلق دارد و از این رو استقرار اداره کل در غرب مازندران دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید حرائم را با نگاه جدیدی ببینیم تا بتوان در حوزه گردشگری به توسعه دست پیدا کنیم، تصریح کرد: آلودگی رودخانه‌های طول مسیر محور چالوس، آلودگی‌های ایجاد شونده از سوی واحدهای پذیرایی غیرمجاز و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی از جمله معضلاتی است که باید درباره رفع این مشکلات تدبیری شود.

زندی با بیان اینکه فضاهای خوبی در محور کندوان در بحث گردشگری وجود دارد، گفت: سد تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه و دو دیواره سد در حوضچه‌ها فضای خوبی برای کاربری گردشگری است که نیاز به حمایت کارگروه گردشگری استان دارد تا فعالیت‌هایش را در این بخش آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: مخابرات و اینترنت که سطح ارائه خدمات مطلوب واحدهای پذیرایی است در طول چند سال اخیر بر این کیفیت توجه نشد و بنابراین باید مشکلات مخابراتی و اینترنتی در این محور هم حل شود و همچنین بازسازی واحدهای پذیرای مستهلک به دلیل وجود حرائم راه با موانع مواجه هستند نیازمند تسهیلات بانکی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس عنوان کرد: رودخانه چالوس به شدت آلوده است و این در حالی است که این رودخانه از رودخانه‌های حفاظت شده کشور هم محسوب می‌شود ولی برخی صنایع که بعضا حتی مجوز هم ندارند به بهانه تامین مصالح منطقه اقدام به فعالیت‌های غیر اصولی می‌کنند و آلودگی زیست‌محیطی را رقم می‌زنند و سرمایه‌گذار هم حاضر نیست دستگاه تصفیه برای واحد صنعتی خود نصب کند.

انتهای پیام/86028/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول