اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور:

پیام عاشورا حق‌خواهی و عدالت‌طلبی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه پیام عاشورا حق‌خواهی و عدالت‌خواهی است، گفت: اگر این پیام عاشورا در درون انسان شکوفا شود، زندگی را حسینی و عاشورایی می‌کند.

پیام عاشورا حق‌خواهی و عدالت‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم بدرقه چهاردهمین کاروان پیاده انصار الحسین(ع) مشهد، اظهار داشت: مبتلا شدن انسان به ابتلای حضرت علی(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) یک نوع حمد و جدا از سپاس‌های انسان برای نعمت‌های الهی است.

وی با بیان اینکه مبتلا شدن به ابتلای ولی زمان همان دغدغه ولایت ولی و حفظ این مقام است، افزود: اگر انسان به جایی رسید که دغدغه‌اش تنها همسر و فرزند و زندگی‌اش نبود، قطعا به جایگاه مبتلا شدن به ابتلای ولی خداوند رسیده و حمد نعمت‌های الهی را به جا آورده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: زندگی همه انسان‌ها مشهون از بلا و ابتلا است اما مهم این است که در این بلاها و ابتلاهای زندگی از بلا به ابتلای ولی خداوند و ائمه معصومین(ع) برسیم.

رئیسی کاروان‌های پیاده کربلا را یک سنت حسنه عنوان و اظهار کرد: بزرگان و مراجع عظام تقلید هم در گذشته در آستانه ماه محرم الحرام برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) راهی کربلای معلی می‌شدند.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی که با پای پیاده و تحمل رنج‌های فراوان خود را به کربلای معلی می‌رسانند، در واقع عشق و محبت خود را به اباعبدالله(ع) نشان می‌دهند.

دادستان کل کشور با اشاره به پیام واقعه کربلا خاطرنشان کرد: پیام عاشورا حق خواهی و عدالت خواهی است که اگر در درون انسان شکوفا شود، زندگی انسان را حسینی و عاشورایی می‌کند.

رئیسی در پایان بیان کرد: جوانان انقلابی که امروز شعار جانم فدای رهبر سر می‌دهند، با این که جان خود را دوست دارند اما از آنجا که سرباز دین و ولایت هستند، حاضرند از بهترین سرمایه زندگی خود بگذرند.

انتهای پیام/70005/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول