اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

منطق حضرت سیدالشهداء (ع) «هیهات مناالذله» بود

امام جمعه شهرری با بیان اینکه منطق حضرت سیدالشهداء (ع) «هیهات مناالذله» بود، گفت: منطق امام حسین (ع) تعامل و مذاکره با ستمگران نبود.

منطق حضرت سیدالشهداء (ع) «هیهات مناالذله» بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور نمازگزاران در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به مظلومیت حضرت سیدالشهداء(ع) اظهار داشت: حضرت سیدالشهداء(ع) نیز همانند جد بزرگوارشان حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و پدر بزرگوارشان حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) و برادر ارجمندشان امام حسن مجتبی(ع) دشمنان را به معاد تذکر می‌داد تا شاید گوش شنوایی در بین آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در روز عاشورا همه جوره به دشمنان تذکر می‌دادند و بیان فرمودند «من میهمان شما هستم، با میهمان این‌گونه برخورد می‌کنید.»

امام جمعه شهرری اضافه کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک بار عمامه پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله را بر سر کرد و بیان فرمودند «من فرزند پیامبر (ص) هستم»، سخنان و سیره امام حسین(ع) در روز عاشورا را در راستای دعوت همگان به معاد بود.

وی ادامه داد: عملکرد دشمنان اسلام و جنایتکاران واقعه کربلا نشان از دنیا پروری آن‌ها است. انسانی که عاشق دنیا شود، عاقبت به خیر نخواهد شد.

امام جمعه شهرری بیان داشت: امام حسین(ع) خطاب به دشمنان اسلام در واقعه کربلا بیان فرمودند «لقمه‌های حرام اثر خودش را بر شما گذاشته است، لقمه‌ای حرام سبب شده که صحبت‌های من را نمی‌شنوید.»

شاهچراغی، اعتقاد به معاد را درس‌آموز و عبرت‌آموز دانست و گفت: مکتب عاشورا و عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باید معاد را در بطن ما حکمفرما می‌کند. واقعه عاشورا برای ما عبرت‌آموز است، اینکه دنیا ما را عوض نکند.

وی با اشاره به جنایاتی که در روز عاشورا شد، بیان داشت: حضرت علی‌ اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است.

امام جمعه شهرری ضمن قدردانی از همه عزیزانی که در هیئت‌ها و جلسات مختلف برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا کرده و مراسم‌های فاخری برگزار می‌کنند، عنوان کرد: همه عزاداران باید به این نکته توجه داشته باشند که عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به‌ویژه در روز تاسوعا و عاشورا به‌دور از اموری باشد که مناسبتی با عزاداری امام حسین علیه‌السلام ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اقامه عزا باید به‌گونه‌ای باشد ک نظر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را جلب کند، بیان داشت: مراسم‌های عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) با ریا و خودنمایی سازگاری ندارد. امام حسین علیه‌السلام به خاطر خدا و در راه دین خدا به شهادت رسیده‌اند و ما باید به‌خاطر خدا عزاداری کنیم.

شاهچراغی با اشاره به تقارن روز عاشورا با 13 آبان ماه سالروز تبعید امام خمینی (ره)، شهادت شهدای دانشجو و روز ملی استکبار ستیزی تصریح کرد: منطق حضرت سیدالشهداء(ع) منطق «هیهات مناالذله» است. حضرت هرگز زیر بار ظلم نرفتند.

وی ادامه داد: منطق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعامل با ستمگران و مذاکره با مستکبران نبود.

امام جمعه شهرری بیان داشت: امام حسین(ع) همواره نصیحت و موعظه می‌کردند ولی در قالب گفت‌وگو تذکر می‌دادند نه این‌که با ستمگران مذاکره کنند. حضرت تذکر می‌دادند ولی مذاکره نمی‌کرد.

شاهچراغی با بیان اینکه منطق حضرت سیدالشهداء(ع) برای همه نسل ها درس است، تصریح کرد: اگر روزی هم با آمریکا به نتیجه برسیم و آمریکا همه تحریم‌ها را بردارد ما از استکبارستیزی دست بر نمی‌داریم و همواره شعار «مرگ بر آمریکا» هم خواهیم گفت.

وی با بیان اینکه منطقه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مذاکره با مستکبر را نمی‌پذیرد، بیان داشت: امام راحل سرآغاز انقلاب اسلامی به همگان درس دادند و بیان فرمودند دین بر دو کلمه استوار است «نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید.» این منطق امام حسین علیه‌السلام است.

امام جمعه شهرری گفت: روز عاشورا در کنار بیان اشعار فاخر باید شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهیم.

شاهچراغی با اشاره به جنایات گروه‌های سلفی و تکفیری همانند داعش عنوان کرد: در کربلا جنایات فراوانی صورت گرفته است. آیت‌الله شهید مطهری در تشریح جنایاتی که در روز عاشورا صورت گرفته است بیان کرد «20 جنایت در روز عاشورا رخ داده است. که در تاریخ اتفاق نیفتاده است.»

وی افزود: ما حوادثی که مستنداً در تاریخ در ارتباط با عاشورا بیان شده را قبول می‌کردیم اما این حوادث خیلی سخت بود.

شاهچراغی بیان داشت: جنایاتی که این روزها از داعش شاهد هستیم نشان از این دارد که این افراد از نسل یزید هستند.

وی ادامه داد: به لطف خدا این روزها مقدمات پیروزی فراهم شده است و داعش از بغداد و کربلا دور شده است.

امام جمعه شهرری، داعش را یک مهره دانست و افزود: آمریکا عامل اصلی جنایات است. انگلیس، عربستان، قطر و ترکیه نیز زمینه این جنایات را فراهم می‌کنند.

شاهچراغی با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان عنوان کرد: حادثه اسیدپاشی اصفهان ما را غمگین و آزرده کرد. گرچه از مسئولان نظام می‌خواهیم عاملان اصلی این جنایت را بگیرند و به اشد مجازات برسانند. این کمال بی‌انصافی است که این جنایت را با جنایت و خیانت دیگری جواب دهیم که آمران امر به معروف و ناهی منکر بوده است.

وی ادامه داد: قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان خودشان اعلام کردند که از خانواده معظم شهدا هستند. قربانیان این حادثه خودشان عفیفه و محجبه بودند. اینکه این حادثه را به آمران به معروف و ناهی از منکر منتصب می‌کنند خیانت است.

امام جمعه شهرری گفت: معاندان می‌خواهد چهره امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بد نشان دهند.

شاهچراغی در پایان عنوان داشت: امیدواریم توفیق پیدا کنیم که آموزه های دین مبین اسلام را به درستی بفهمیم و عمل کنیم و نظام اسلامی را از این آلودگی‌ها پاک کنیم.

انتهای پیام/2462/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول