اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازگشت پیکر شهید سلمان‌پور پس از 26 سال

به همت گروه‌های تفحص پیکر شهید عباس سلمان‌پور پس از 26 سال به کشور بازگشت.

بازگشت پیکر شهید سلمان‌پور پس از 26 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تعدادی از اعضای گروه‌های تفحص شهدا، فرمانده ناحیه سپاه احمدبن موسی(ع)، عکاسان، گروه‌های فیلم‌برداری و مستندسازی در همین زمینه میهمان خانواده شهید جاویدالأثر «عباس سلمان‌پور» در منزل برادر این شهید بودند.

در ابتدا یکی از فرماندهان گروه‌های تحقیق و تفحص منطقه شرحانی، در جمع خانواده شهید و همراهان خود گفت: شرمنده‌ام که امروز در جمع شهدا نیستم اما تقدیر اینگونه بود که با تعدادی از رزمندگان بمانیم و به کار تحقیق و تفحص در پیش گیریم که افتخاری برای ما رزمنده‌هاست که همه بدانند دوستان‌مان را فراموش نکرده‌ایم.

قاسم مهدوی افزود: بچه‌های تفحص، در شهرها نماندند بلکه به مناطق رفتند و برای خود افتخار تفحص پیکر پاک شهدا را به ارمغان آوردند و من حامل این خبر برای شما هستم که پس از 26 سال می‌توانید عباس‌تان را در آغوش بگیرید.

خانواده شهید که تا آن لحظه از یافته شدن پیکر فرزندشان بی‌اطلاع بودند با شنیدن این خبر شوکه شدند و به عزاداری و گریه پرداختند و نوحه‌خوان نیز با یادی از سیدالشهدا، فضایی از اشک و شور بر خانه حاکم ساخت.

به گزارش فارس، شهید عباس سلمان‌پور در سن 17 سالگی در تک جزیره مجنون به شهادت رسید و امروز پس از 26 سال و چهار ماه و چهار روز پیکر پاکش به آغوش خانواده بازگشت.

شهید عباس سلمان‌پور که با تغییر در شناسنامه‌اش در سن 15 سالگی به جبهه‌های جنگ رفته بود، در جزیره مجنون اسیر و پیش از آنکه از مرز گذرانده شود، توسط نیروهای عراقی تیرباران و پیکرش در همان محل رها تشییع باشکوه پیکر و خاکسپاری این شهید هم‌زمان با تاسوعا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/2448/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول