اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین:‌

قزوین با 170 حادثه و حریق مهر 93 را سپری کرد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین گفت: در مهر ماه سال جاری کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در 170 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات حضور یافتند.

قزوین با 170 حادثه و حریق مهر 93 را سپری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سید علی شفیعی بیان کرد: طی یک ماه گذشته و به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و نیاز به امدادرسانی، نیروهای این سازمان در 170 عملیات حضور یافته‌اند.

وی افزود: در این عملیات‌ها به 62 نفر در حوادث و 10 نفر در حریق کمک‌رسانی کرده و موجب نجات آنها شده و متاسفانه پنج نفر نیز فوت کرده و 10 نفر به علت مصدومیت روانه بیمارستان شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: در راستای آمادگی بیشتر کارکنان در خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و از طرفی هماهنگی بیشتر دستگاه‌های امدادرسانی، این سازمان در هفت مانور فعالیت داشته است.

شفیعی بیشترین حوادث را در مهر ماه سال 93 مربوط به محبوس شدن در آسانسور عنوان کرد و افزود: شهروندان در استفاده از آسانسورها باید دقت لازم را داشته و از استفاده بیش از حد مجاز از آسانسور پرهیز کرده و مدیران مجتمع‌ها نیز نسبت به استفاده از تجهیزات استاندارد، شرکت‌های معتبر و سرویس به موقع اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال بروز حوادث ناشی از حریق وسایل گازسوز و گاز گرفتگی به شهروندان توصیه کرد: همزمانی باز و سالم بودن مسیر دودکش از یک سو، و باز بودن مسیرهای ورود هوا به داخل منزل از سوی دیگر،‌ ضروری است و می‌تواند در جلوگیری و کاهش حوادث ناشی از گازگرفتگی موثر باشد.

شفیعی بیان کرد: دودکش‌ها ترجیحاً به صورت عمودی اجرا شوند و از نصب دودکش با شیب منفی به طور جدی خودداری شود و همچنین عبور دودکش از شیشه‌ها، پنجره‌ها و دیوارهای جانبی مجاز نیست و از کاهش قطر لوله خروجی آب‌گرمکن دیواری خودداری کنید.

انتهای پیام/2667/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول