اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

قزلی در همایش «در کوچه آفتاب»

قیصر زبان استوار پایداری بود/ او شهات‌گونه زندگی کرد

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: بی‌پیرایگی زبان و صداقت کلام از شاخصه‌های بارز شعر قیصر به عنوان یک شاعر و استاد ادبیات فارسی به شمار می‌رود.

قیصر زبان استوار پایداری بود/ او شهات‌گونه زندگی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هشتم آبان ماه در همایش «در کوچه آفتاب» ویژه سالروز درگذشت قیصر امین پور در گتوند ضمن بیان مطلب فوق گفت: باید از دکتر امین پور به عنوان افتخار بزرگ شعر و ادب ایران نام برد.

قزلی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قیصر زبان استوار دوران پایمردی و سال‌های دفاع مقدس بود، از این رو اگر شهر و دیاری قرار است هویت پیدا کند چه خوب است که با شخصی مثل قیصر چنین شود.

وی صداقت، مردمداری و ساده زیستی را دلیل محبوبیت این شاعر معاصر بیان کرد و گفت: قیصر فردی اندیشمند و مستقل بود و این امر باعث شد همه او را دوست داشته باشند.

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی همچنین اظهار داشت: شمار افرادی که هم در زمان حیات و هم پس مرگ شان در دل مردم جا پیدا می کنند بسیار اندک است و قیصر از این جمله بود و به بیانی می توان گفت،  قیصر از جمله افرادی است که شهادت گونه زندگی کرد.

در این همایش که جمعی از مسئولان استانی و محلی از جمله معاون سیاسی اجتماعی و مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، نماینده مردم شوشتر و گتوند، فرماندار این شهر و  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان حضور داشتند؛ جمعی از شاعران به شعر خوانی پرداختند.

بر پایه این گزارش، شرکت کنندگان در همایش «در کوچه آفتاب» در پایان بر مزار این شاعر معاصر حضور یافته و با قرائت فاتحه یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

قیصر امین پور هشتم آبان ماه سال 1386 در گذشت.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول