اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کیفیت بد ساخت‌وساز فاز 2 مسکن مهر در اردستان + تصاویر

اهالی فاز دو مسکن مهر اردستان با نوشتن نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به قیمت‌گذاری و کیفیت پایین مصالح مصرف شده در ساخت مسکن مهر این شهرستان اعلام کردند و خواهان رسیدگی و پیگیری مسئولان به این موضوع شدند.

کیفیت بد ساخت‌وساز فاز 2 مسکن مهر در اردستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، پروژه مسکن مهر در اردستان از سال 1386 آغاز به ثبت‌نام از متقاضیان کرد و از سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شد.

تاکنون 384 واحد در فاز یک و دو تحویل متقاضیان شده و 204 واحد آن نیز قرار است در قالب فاز سه تا بهمن‌ماه سال جاری آماده و تحویل صاحبانش شود.

ساکنان فاز دو مسکن مهر اردستان به تازگی اعتراضاتی را به نحوه قیمت‌گذاری و کیفیت مصالح در قالب نامه‌ای به محمود محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرده‌اند.

رونوشت این نامه همچنین به امام جمعه اصفهان، معاون عمرانی استانداری، فرماندار اردستان، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، حراست استانداری اصفهان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان، اداره اطلاعات اردستان، ناحیه مقاومت سپاه اردستان و اتحادیه تعاونی مسکن مهر اردستان ارسال شده است.

در قسمتی از این نامه که نسخه‌ای از آن به دست خبرنگار فارس در اردستان رسیده آمده است: یکی از اهداف بزرگ طرح مسکن مهر کمک به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر و رهایی آنها از اجاره‌نشینی، تشویق جوانان عزیز به امر مقدس ازدواج و مرتفع کردن بخشی از مشکلات آنها بوده است که متاسفانه این اهداف به درستی در مسکن مهر اردستان محقق نشده و مشکلات عدیده‌ای را برای اعضا به وجود آورده است.

پس از آغاز ثبت‌نام از مردم، طبق وعده مسئولان قرار بود که با پرداخت مبالغی در حدود 10 میلیون تومان و در مدت زمان حدود چهار سال مردم صاحب‌خانه شوند، مردم بر این اساس ثبت‌نام کرده و به صورت مرحله‌ای بر اساس اعلام اتحادیه وجوه خود را پرداخت کرده‌اند.

ساخت مسکن مهر اردستان حدود هشت سال به طول انجامیده و با تاخیر حدود چهار ساله، در دی‌ماه 1392 به مالکین واگذار شد.

قیمت واحدهای مسکن 75 و 81 متری از زمان ثبت‌نام تا زمان واگذاری در مجموع مبالغ 16،17،18 و 19 میلیون تومان بود که اعضا با همه سختی‌های فراوان مبالغ را پرداخت کردند، این موضوع در حالی بود که از طرف اتحادیه اعلام شده بود، احتمال لزوم پرداخت مبالغ دیگر بسیار ضعیف است.

پس از واگذاری، بلوک‌ها چنان کیفیت پایینی داشتند (به دلیل استفاده از مصالح درجه دو و سه) که مالکین هزینه‌های زیادی برای برطرف کردن عیوب آنها متحمل شدند به طور مثال به دلیل استفاده از شیرآلات و گچ‌کاری باکیفیت پایین، تعویض شیرآلات و همچنین نقاشی ساختمانی به اعضا تحمیل شده که بیشتر اعضا توانایی آن را نداشته و با همان شرایط مجبور به زندگی در آنها شدند.

از طرفی خود اعضا به غیر از مبالغ پرداختی به اتحادیه هزینه‌هایی برای فراهم کردن یک منزل ساده برای زندگی از جمله کابینت، کولر، نقاشی درب، پرده، شوفاژ که خود حداقل 10 میلیون تومان هزینه می‌طلبد را باید به طور طبیعی پرداخت کنند که با همه مشکلات و کمبودهای ذکر شده اعضا برای فرار از خانه‌های اجاره‌ای و ترس از اجاره و قرارداد و مشکلات خاص خود دم بر نیاورده و شرایط را پذیرفته‌اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: با آغاز به کار این طرح بزرگ، بخش عمده‌ای از کارهای ساختمانی بلوک‌ها از جمله احداث اسکلت فلزی در همان سال‌های اولیه انجام پذیرفته و خرید مصالح ساختمانی نیز در همان سال‌ها پیش‌خرید شده است و کارهای نازک‌کاری در سال‌های اخیر انجام پذیرفته است.

از طرف دیگر تاخیر چندساله در تکمیل و تحویل واحدها و با توجه به اینکه وام‌های طرح حدود پنج سال پیش به اتحادیه واگذار شده و با این تاخیر چند ساله در واگذاری وام‌ها مشمول جریمه شده و سود مشارکت آن نیز به اعضا تحمیل شده است و تاوان این تاخیر را نیز باید بپردازند.

در پایان این نامه تصریح شده است: در حال حاضر از طرف اتحادیه اعلام شده که بر اساس اعلام قیمت قطعی از طرف آن سازمان هر یک از اعضا باید مبالغی از حدود یک میلیون و 500 هزار تومان تا حدود 3 میلیون تومان را بپردازند که هیچ یک از ما توانایی پرداخت چنین مبالغی را نداریم که اگر امکان مالی برای ما وجود داشت در طرح‌های متفاوت و متنوع مسکن در بازار آزاد ثبت‌نام کرده و برای خود و خانواده رنج و سختی متحمل نمی‌شدیم.

ما مالکین فاز دوم مسکن مهر اردستان نسبت به قیمت‌گذاری که از طرف واحد قیمت گذاری آن اداره کل انجام شده است اعتراض داشته و درخواست رسیدگی به اعتراض را داریم.

انتهای پیام/2301/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول