اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد

وقوع حوادث ناگوار در پی رانندگی در مواقع خستگی و خواب آلودگی

سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اصرار بر رانندگی در مواقع خستگی و خواب آلودگی حوادث ناگواری را در پی خواهد داشت.

وقوع حوادث ناگوار در پی رانندگی در مواقع خستگی و خواب آلودگی

علی اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه هنگام خستگی و خواب آلودگی به جد از رانندگی حذر کنند،‌ چرا که اصرار در رانندگی در چنین مواقعی اغلب به حوادث تلخ و ناگوار منجر شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از رانندگان با سهل‌انگاری و بی‌توجهی به این موضوع سوانح دلخراشی را در محورهای مواصلاتی استان رقم زده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: رانندگان هر وقت احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند، باید در نزدیک‌ترین محل امن و مناسب خودروهای خود را متوقف و پس از استراحت کافی و لازم به رانندگی ادامه دهند تا جان خود و سرنشینان خودرو مورد تهدید قرار نگیرد.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به کارهای حادثه‌ساز افزود: برخی رانندگان در محورهای مواصلاتی با کارهای حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و رعایت نکردن فاصله طولی نه فقط به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌احترامی می‌کنند، بلکه با این کار جان خود و سرنشینان را به خطر می‌اندازد و راننده و سرنشینان دیگر خودروها را نیز با سوانح غم‌انگیز و دلخراش مواجه می‌کنند.

شیرمحمدی تصریح کرد: پلیس برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروها و ایجاد امنیت لازم در جاده‌ها با رانندگان خاطی و سهل‌انگار به جد برخورد قانونی می‌کند و به رانندگان خاطی اجازه نمی‌دهد با کارهای حادثه‌ساز به امنیت در محورهای مواصلاتی خدشه‌ وارد سازند.

این مسئول با بیان اینکه فرارسیدن فصل سرد سال و لزوم احتیاط بیشتر رانندگان در محورهای کوهستانی ادامه داد: در شرایطی که هوا بارانی یا برفی است، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بیش از پیش توصیه می‌شود، زیرا در جاده‌های لغزنده قدرت توقف خودرو در ترمزهای ناگهانی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/73013/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول