اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

نقش «بسته حمایتی» در حل برخی معضلات آموزش و پرورش/ ۳۰ هزار فرهنگی بازنشسته شدند

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه بسته حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی، در آغاز سال تحصیلی به داد آموزش و پرورش رسید، گفت: امسال یک نفر هم وارد آموزش و پرورش نشد و از طرفی حدود ۳۰ هزار نفر بازنشسته شدند.

نقش «بسته حمایتی» در حل برخی معضلات آموزش و پرورش/ ۳۰ هزار فرهنگی بازنشسته شدند

محمد فاضل، مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «موضوع بسته حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی و یا واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی چگونه دنبال می‌شود؟»، اظهار داشت: اینکه مجلس و مردم و یا رسانه‌ها در مورد یک طرحی احساس نگرانی کنند و ایجاد سؤال و پرس و جو شود، خوب است.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود اگر اشکالاتی در طرحی وجود داشته باشد، بازخورد آن را در جامعه ببینیم و به سمت رفع اشکال آن برویم اما لازمه این موضوع، داشتن اشتراک است و سپس روی آن قضاوت شود.

فاضل با اشاره به اینکه بسته حمایتی، یکی از طرح‌هایی بود که امسال به داد آموزش و پرورش رسید، خاطرنشان کرد: امسال در شروع سال تحصیلی جدید حتی یک نفر هم وارد آموزش و پرورش نشد و از طرفی هم حدود 30 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته شدند.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اضافه کرد: از طرفی در سال تحصیلی جاری تعدادی به مجموع دانش‌آموزان اضافه شده است و بر اساس آماری که وجود دارد بالای 13 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم.

وی ادامه داد: پوشش این مجموعه تمهیداتی نیاز داشت که یکی از کارهایی که انجام شد، موضوع بسته حمایتی بود که در قالب آن بدون اینکه حقی از کسی ضایع کنیم و بدون اینکه برای کسی ایجاد حقی غیر واقعی کنیم، با به کار گرفتن مشارکت مردم و مشارکت بخش خصوصی توانستیم معضل آموزش و پرورش را در بخش نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی حل کنیم که کار بزرگی است.

فاضل با بیان اینکه بسته حمایتی طرحی بسیار ارزشمند و خوب است که باعث شد بسیاری از معضلات آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی بر طرف شود، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش هم چندین بار به کمیسیون آموزش مجلس رفته‌اند و این طرح را تشریح کردند و خیلی از دوستان هم تأیید کردند و از آموزش و پرورش تقدیر شد.

وی به خبرنگار فارس گفت: بدون تعصب می‌گویم که سال آرامی را در آغاز سال تحصیلی در آموزش و پرورش شاهد بودیم و این در حالی بود که در گذشته خیلی از مواقع کلاس‌ها تا پایان مهر بدون معلم بود و این طرح باعث شد به آموزش و پرورش کمک شود و حتی یک نفر هم وارد آموزش و پرورش نشد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه در سطح کشور 122 هزار مدرسه وجود دارد و اگر در 10 یا 20 مدرسه هم این طرح اشکالاتی داشته باشد می‌توان مشکلات را مرتفع کرد، گفت: این طرح کمک به تأمین نیروی انسانی و کمک‌های جانبی برای آموزش و پرورش به همراه دارد اما با توجه به اینکه این طرح به صورت کشوری انجام شده، ممکن است اشکالاتی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول