اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی:

وزیر راه و شهرسازی استعفا دهد/احتمال تکرار سوانح مشابه در خراسان شمالی

رئیس خانه مطبوعات استان خراسان شمالی با اظهار تأسف از وقوع تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان که منجر به جان باختن 11 نفر و بیش از 50 زخمی در یک روز شد، گفت: باید وزیر راه و شهرسازی به دلیل بروز این حوادث استعفا دهد.

وزیر راه و شهرسازی استعفا دهد/احتمال تکرار سوانح مشابه در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سهراب ابراهیمی عصر امروز در نشست با تنی چند از اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی اظهار داشت: رسانه‌های خراسان شمالی پیشتر با تهیه اخبار و گزارش‌های مختلفی، خطر بروز حوادث رانندگی در این محور را به مسئولان گوشزد کرده بودند.

وی با بیان اینکه طی امسال چندین مورد حوادث تلخ در این محور ارتباطی پرتردد روی داده است، ادامه داد: به دلیل عرض کم بودن این جاده و تردد بالای خودروها، امکان احتمال تکرار سوانح مشابه در این محور غربی خراسان شمالی بالا است.

رئیس خانه مطبوعات استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه رسانه‌های این استان به عنوان نمایندگان افکار عمومی از بروز این حوادث رانندگی رنج برده و خاطر آنان تلخ است، خاطرنشان کرد: به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم که از این مسئولیت به خاطر ریخته شدن خون هموطنان بی‌گناه به واسطه بی‌توجهی به اجرای باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان استعفا بدهد.

این مسئول تصریح کرد: ساخت این محور با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل راه‌ها از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که به دلیل کمبود اعتبار به کُندی اجرا می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی با انتقاد شدید از وضعیت جاده جنگل بجنورد به گلستان که جاده مرگ یاد می‌شود، بیان کرد: خانه مطبوعات این استان بیانیه‌ای در این زمینه صادر و مطالبه مردم را در این باره با ظرفیت رسانه‌ها پیگیری خواهد کرد.

این مسئول همچنین خواستار توجه آستان قدس رضوی به این محور پرتردد ارتباطی و استفاده از ظرفیت‌های پیمانکار شرکت‌های راه سازی خود به منظور اجرای این طرح مهم راه‌سازی شد.

ابراهیمی اضافه کرد: عمده ترددها از محور ارتباطی جنگل گلستان به بجنورد مربوط به زائران امام رضا(ع) است که توجه بیشتر آستان قدس درباره این طرح راه‌سازی و تأمین امکانات رفاهی زائران را می‌طلبد.

به گزارش فارس، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، بودجه مصوب برای اجرای باند دوم محور 145 کیلومتری بجنورد به جنگل گلستان را یک هزار و 200 میلیون ریال اعلام کرده است که تاکنون کمتر از 10 درصد آن از سوی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

موسی‌الرضا ثروتی اظهار کرد: خانواده‌های داغدار هموطنان می‌توانند به دلیل ریخته شدن خون عزیزان خود و به خاطر بی‌تدبیری مسئولان امر از دولت و وزیر راه و شهرسازی شکایت کنند.

همچنین قاسم جعفری نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در نامه‌ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر مشخص شدن وضعیت دو نقطه حادثه‌ساز این محور، یادآور شده است: در صورت عدم تعیین تکلیف این طرح راه‌سازی تا پایان امسال با ارائه استعفا به هیئت‌رئیسه از این مسئولیت کناره‌گیری و واقعیت‌های موجود در این زمینه را با ملت مطرح خواهم کرد. 

صبح روز گذشته سه تصادف از جمله برخورد کامیون با اتوبوس، واژگونی اتوبوس و واژگونی مینی‌بوس در محور بجنورد به جنگل گلستان در غرب این استان روی داد و در نتیجه 83 نفر دچار حادثه شدند که از این تعداد 75 نفر آسیب‌دیده و 11 نفر نیز فوت کردند.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

براساس آمار سالانه افزون بر 15 میلیون زائر و مسافر از محورهای استان خراسان شمالی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/63002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول