اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌ تخصصی حقوق شهروند اصفهان:

متولیان فرهنگی خلاقانه و هنرمندانه کتاب را با زندگی مردم پیوند دهند

مدیر کتابخانه‌ تخصصی حقوق اصفهان گفت: هنر متولیان فرهنگی و فعالان در عرصه کتاب باید به گونه‌ای باشد که هنرمندانه و خلاقانه از این فرصت در راستای پیوند زندگی مردم با کتاب گام بردارند.

متولیان فرهنگی خلاقانه و هنرمندانه کتاب را با زندگی مردم پیوند دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امینه جلالی‌راد پنجشنبه شب در نشست خبری مدیران کتابخانه‌های شهر اصفهان وابسته به سازمان تفریحی، فرهنگی شهرداری اصفهان که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کتابخانه‌های تخصصی آن چیزی که هدف اصلی سازمان بوده، فراهم کردن فضای مناسب و ایجاد بستر لازم برای جامعه هدف مورد نظر است.

وی در راستای آشناسازی بیشتر شهروندان اصفهانی با کتابخانه تخصصی حقوق تصریح کرد: قطعا جامعه هدف این کتابخانه تخصصی، قضات، وکلا و دانشجویان حقوق هستند و سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان در راستای فراهم‌سازی امکانات بهتر برای رفاه شهروندان اصفهان، در سال 84 اقدام به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی حقوق کرد.

مدیر کتابخانه‌ تخصصی حقوق اصفهان افزود: این کتابخانه تخصصی در راستای سیاست تعیین‌ شده از سال تأسیس خود تا به امروز روند رو به رشد داشته و بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از جامعه هدفش، توانسته با موفقیت پاسخگوی نیازهای جامعه مدنظر خود در حوزه تخصصی حقوق و جزا باشد.

وی با اشاره به بحث پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه در بحث بهترین راهکار ممکن برای افزایش سرانه مطالعاتی اظهار کرد: احساس نیاز و ایجاد دغدغه‌مندی در بین نسل جوان و نوجوان از مهم‌ترین شاخصه‌ها و راهکارهای لازمی است که چنانچه به طور گسترده در جامعه ایرانی اتفاق بیفتد، به نتایج مطلوب و مفیدی خواهیم رسید.

جلالی‌راد عنوان کرد: سعی شده در راستای تقویت ارتباط با مخاطبان و اعضای کتابخانه مذکور، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های متعددی چون حقوق، حقوق جزا، آیین دادسری مدنی، اصول فقه و آشنایی با قانون کار و دادگاه‌های مجازی برگزار کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بحث کتابخانه حدود یک‌هزار و 800 نفر عضو فعال و در طرح جامع تعداد 8 هزار نفر عضو داریم که عمدتاً از قشر قاضیان حقوقی، وکلا، دانشجویان رشته حقوق و مشاوران حقوقی هستند.

مدیر کتابخانه اختصاصی نوجوانان میرداماد با بیان اینکه یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی جامعه توسعه فرهنگی، سرانه مطالعه جامعه در همه اقشار و آحاد جامعه است، گفت:‌ ما در بحث مطالعه رقبایی قدرتمند و البته جذابی چون فضای مجازی، تلویزیون و ماهواره‌ها را داریم؛ بنابراین باید هوشمندانه برنامه‌ریزی کنیم تا عقب نمانیم.

وی بیان کرد: هنر متولیان فرهنگی و فعالان در عرصه کتاب باید به گونه‌ای باشد که خیلی هنرمندانه و خلاقانه از این فرصت خود بهره ‌برده و در جهت آشنایی مردم با کتاب گام بردارند.

جلالی با اشاره به اینکه عادت به مطالعه باید از سنین کودکی ایجاد شود، در ارتباط با کتابخانه تخصصی نوجوان میرداماد نیز اظهار کرد: این کتابخانه با فعالیت سه ساله حدود 350 عضو فعال دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 13 هزار جلد عنوان کتاب در زمینه تخصصی حقوق، حقوق تجارت، جزا، مدنی، کیفری، جرم‌شناسی، فقه، علوم سیاسی و حدود 26 عنوان نشریه حقوق، فقه اسلامی، مدرسه حقوق و فصلنامه مطالعات بین‌الملل در کتابخانه تخصصی حقوق اصفهان موجود است.

مدیر کتابخانه‌های تخصصی حقوق و اختصاصی نوجوان میرداماد در پایان افزود: به واسطه در دسترس بودن منابع و بستر مناسب فراهم شدن در این کتابخانه تعداد زیادی از متقاضیان برای آزمون وکالت در این کتابخانه عضو شده و از خدمات استفاده می‌کنند و قبولی دانشجویان عضو این کتابخانه در آزمون وکالت چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/63030/گ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول