اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

خوزستان بهترین پایگاه برای پژوهش‌های کاربردی است

استاندار خوزستان گفت: خوزستان بهترین پایگاه برای پژوهش‌های کاربردی است.

خوزستان بهترین پایگاه برای پژوهش‌های کاربردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در جلسه کارگروه پژوهشی استاندار خوزستان با بیان اینکه بحث صنعت و دانشگاه مدت‌ها مطرح است، اظهار کرد: امروز تحصیلات تکمیلی در کشور ما به گونه‌ای شده که برای یک ژست روشنفکرانه یا اثر حقوقی کسب می‌شود.

وی ادامه داد: این موارد زیبنده بخش تحقیقات و بخش علمی کشور نیست و همه مهاجرت‌ها به خارج از کشور برای به دست آوردن چنین موقعیتی است که پژوهش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی جاهایی که تحقیقات هدفمند بوده قطعا اثر خود را گذاشته و در جاهایی که کار استراتژیکی بوده اگر تمرکز صورت گرفته و نظارت وجود داشته، استمرار آن نتیجه‌بخش بوده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در علوم پزشکی و صنایع نظامی نیز پیشرفت‌ها کم نیست اما در مباحث دیگر که به همان میزان نیز هزینه شده است، متاسفانه تأثیر چندانی نداشته و باید بازنگری صورت گیرد.

مقتدایی با بیان اینکه الزاما پژوهش کاربردی برای صنعت استان مورد نیاز است، عنوان کرد: امروز با تجاربی که هست شاهد یک اتفاق مبارک در کشور هستیم و آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی یادآور شد: در پژوهش‌ها پژوهشگر باید خودش نیز به دنبال پژوهش خود برود و اینگونه نباشد که پژوهش در عمل متوقف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح‌هایی موفق هستند که اجرا و نظارتش بر عهده خود پژوهشگر باشد، خاطر نشان کرد: این نگاه قابل تقدیر است و شاید خوزستان بهترین جایگاه و پایگاه برای این موضوعات باشد.

مقتدایی در پایان متذکر شد: این دیدگاه موجب می‌شود پول در جایی هزینه شود که ماندگاری و اثربخشی آن بیشتر است.

انتهای پیام/72022/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول