اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتماد‌سازی در سفر به هند محور گفت‌وگوی اوباما و نواز‌شریف

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان ضمن اعتمادسازی در زمینه سفر خود به هند به تبادل نظر درباره مسئله کشمیر پرداخت.

اعتماد‌سازی در سفر به هند محور گفت‌وگوی اوباما و نواز‌شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تبادل نظر درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و گسترش روابط بین دو کشور پرداخت.

گفت‌وگوی تلفنی بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که اوباما دعوت هند برای شرکت در جشن‌های روز استقلال این کشور را پذیرفته و به زودی راهی دهلی‌نو می‌شود.

این اولین بار است که رئیس‌جمهور آمریکا در جشن‌های استقلال روز هند شرکت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اوباما در گفت‌وگوی تلفنی با نواز شریف ضمن جلب اعتماد وی در زمینه سفر خود به هند عنوان کرد به محض اینکه شرایط پاکستان مناسب باشد به این کشور نیز سفر خواهد کرد.

طبق این بیانیه در ادامه این گفت و گوی تلفنی بیان شد واشنگتن و اسلام‌آباد عزم جدی برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه دارند و همکاری خود را در این زمینه گسترش می‌دهند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: برقراری روابط خوب پاکستان با دولت جدید افغانستان تأثیرات مثبتی بر منطقه دارد.

به گفته اوباما روابط کابل- اسلام‌آباد باید بیش از پیش گسترش و بهبود یابد.

نواز شریف نیز از اوباما تقاضا کرد در سفر خود به هند موضوع مناقشه کشمیر را نیز مطرح کند زیرا حل این مسئله تأثیر بسزایی برای برقراری امنیت در منطقه دارد.

گفتنی است گفت‌وگوی تلفنی اوباما و نواز شریف در حالی صورت می‌گیرد که فرمانده ارتش پاکستان برای سفر 7 روزه در آمریکا به سر می‌برد و در حال ملاقات با مقامات نظامی و سیاسی این کشور است.

عاصم باجوه سخنگوی ارتش پاکستان در این زمینه گفت: راحیل شریف در سفر خود مورد استقبال مقامات آمریکایی قرار گرفته و در بازدید از مناطق مختلف از جمله محل آموزش نیروهای آمریکایی کمال همکاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول