اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم فرا قوه‌ای است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: عزم فراگیر و مشارکت همه مسئولان و آحاد جامعه در پیشگیری از وقوع جرم نیاز است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم فرا قوه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید علی‌اصغر رفاهی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: بر اساس موازین جرم شناسی و سیاست جنایی، بر مبنای سیاست جنایی مشارکتی و با هم‌فکری هر سه قوه و مشارکت همه آحاد جامعه و همراهی آنها می‌توان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم موفق عمل کرد و به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده تمامی گام‌هایی که در مسیر پیشگیری از وقوع جرم برداشته می‌شود، عملیاتی و منتج به نتیجه باشد و در این زمینه باید از هر گونه فعالیت شعاری و نمایشی اجتناب شود.

این مسئول از شناسایی کامل سیمای جرائم استان و تدوین راهکارهای علمی پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و بیان کرد: اجرای به موقع و اثرگذار طرح‌ها نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه است و افزایش احساس مسئولیت آحاد جامعه نسبت به این موضوع و مشارکت بیشتر آنان مورد انتظار است.

رفاهی عنوان کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم از تأکیدات مقام معظم رهبری است و با تصریح ایشان در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه در دوره پنج ساله دوم، در یکی از بندهای شش‌گانه مورد تصریح و تأکید خاص قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد ادامه داد: تغییر در رویکرد اساسی امور جامعه با محوریت پیشگیری از وقوع جرم به صورتی مطرح می‌شود که چنانچه یک پروژه عمرانی نیز در حال ساخت است، باید آن پروژه عمرانی نیز از بُعد اجتماعی مورد دقت قرار گرفته و مسائل پیشگیری از وقوع جرم در آن مدنظر باشد.

رفاهی با اشاره به علمی شدن پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: اکنون تمامی مسائل و اتفاقات جامعه همچنین جرائم و آسیب‌های اجتماعی به دقت مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد و برنامه‌های پیشگیرانه نیز طی یک فرایند کاملاً علمی طراحی و اجرا می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل کارگروه‌های ویژه پیشگیری از وقوع جرم در ادارات استان یزد را خواستار شد و ابراز داشت: پیشنهاد می‌شود در ادارات نیز کارگروه‌های ویژه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده و یک نفر نیز به عنوان رابط به دادگستری به منظور هماهنگی و تعامل دو طرف معرفی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به پژوهش اخیر این حوزه و معرفی برخی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر یکسری از آسیب‌های اجتماعی شناسایی و کار خواسته‌هایی تهیه شده است که انتظار است این آسیب‌ها در کارگروه‌های مجزا بررسی و بهترین روش‌ها به صورت هم‌فکری شناسایی و به این معاونت ارسال شود.

رفاهی اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم و مشارکت‌ آنها در طرح‌های ارائه شده برای پیشگیری از وقوع جرم، این مهم به زودی در استان یزد محقق شود و شاهد عدم وقوع بسیاری از جرائم در استان باشیم.

انتهای پیام/2464/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول