اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی یزد:

تنها کشتارگاه صنعتی یزد با مشکلات ساختاری و مدیریتی مواجه است

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه در یزد تنها یک کشتارگاه صنعتی دام وجود دارد، گفت: این کشتارگاه نیز با مشکلات ساختاری و مدیریتی مواجه است.

تنها کشتارگاه صنعتی یزد با مشکلات ساختاری و مدیریتی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اکبر حدادزاده عصر امروز در جلسه شورای شهر یزد با موضوع بررسی نقش کشتارگاه‌ها در سلامت مردم یزد اظهار داشت: وقتی در مورد بیماری‌های نظیر تب کریمه کنگو بحث می‌شود و عوامل سرایت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، آنگاه اهمیت نقش کشتارگاه در بهداشت و سلامت مردم مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: کشتارگاه‌ها نقشی بسیار اساسی در پیشگیری یا کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام دارند به همین دلیل لازم است نظارت دقیق و کاملی بر روی کشتارگاه‌ها باشد ضمن اینکه از ظرفیت کشتارگاه‌های صنعتی استفاده بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: اهمیت کشتارگاه تا آنجاست که برخی از کارشناسان امر معتقدند اگر کشتارگاهی صنعتی با مدیریت خوب راه‌اندازی شود، یک بیمارستان تعطیل خواهد شد که این امر اهمیت و تاثیر کشتارگاه‌ها را در تامین غذای سلامت برای مردم مشخص می‌کند.

این مسئول با اشاره به کشتارگاه‌های دام موجود در استان یزد خاطرنشان کرد: در میان همه کشتارگاه‌های دامی که در استان یزد وجود دارد، تنها یک مورد صنعتی است که متاسفانه این یک مورد نیز با مشکلات ساختاری و مدیریتی مواجه است.

حدادزاده با بیان اینکه تنها کشتارگاه صنعتی دام استان یزد با وجود همه مشکلات، ظرفیت بسیار خوبی برای استان به شمار می‌رود، عنوان کرد: زیرساخت‌های فراهم شده در این کشتارگاه، این شرایط فراهم کرده تا بتوان بخش قابل توجهی از گوشت استان یزد را از طریق آن تامین کرد.

وی بر فعال کردن همچنین راه‌اندازی سردخانه کشتارگاه صنعتی یزد تاکید کرد و گفت: اگر دام پس از کشتار 24 ساعت در سردخانه نگهداری نشود و پس از آن در اختیار فروشندگان قرار گیرد، راه بر ورود بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو باز می‌شود.

حدادزاده از تلاش برای استفاده از خدمات کشتارگاه صنعتی یزد به شهرستان‌های همجوار آن خبر داد و بیان کرد: قرار است دو کشتارگاه سنتی به منظور استفاده از خدمات کشتارگاه صنعتی یزد تعطیل شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ سلامت مردم اظهار داشت: غذا نخستین چیزی است که می‌تواند در صورت ناسالم بودن، سلامت مردم را با خطر مواجه کند.

حجت‌الاسلام عباس زارع عنوان کرد: در شرایطی که ممکن است بر اثر یک بی‌احتیاطی با بی‌توجهی به مسائل بهداشتی، سلامت مردم با خطر مواجه شود، باید تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خطرات اندیشیده شود.

شهردار یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی یزد تنها متعلق به شهرداری یزد نیست و شهرداری‌های همه شهرهای استان در آن سهیم هستند.

محمدرضا عظیمی‌زاده با تاکید بر اینکه راه‌اندازی و استفاده از همه ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد نیازمند همکاری صنف قصابان است، بیان کرد: تمایل قصابان یزد به ذبح سنتی دام بیشتر است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این تمایل در قصابان وجود داشته باشد، نمی‌توان کشتار دام در یزد را 100 درصد صنعتی کرد.

شهردار یزد تصریح کرد: شهرداری یزد آمادگی دارد تا کشتارگاه کاملا صنعتی را راه‌اندازی کند اما برای تحقق این امر نیازمند حمایت‌های لازم از سوی مسئولان و همراهی قصابان هستیم.

انتهای پیام/2464/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول