اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آسوشیتدپرس:‌ این آمریکایی‌ها بودند که پیشنهاد تمدید مذاکرات را ارائه دادند

یک مقام بلندپایه آمریکایی امروز یکشنبه در خصوص دیدار جان کری و محمد جواد ظریف گفت که وزیر خارجه آمریکا در این دیدار شخصاً پیشنهاد تمدید مذاکرات را به همتای ایرانی خود ارائه داده است.

آسوشیتدپرس:‌ این آمریکایی‌ها بودند که پیشنهاد تمدید مذاکرات را ارائه دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام بلندپایه آمریکایی امروز یکشنبه در خصوص دیدار دوجانبه «جان کری» و «محمدجواد ظریف» گفت که وزیر خارجه آمریکا در این دیدار شخصاً پیشنهاد تمدید مذاکرات را به همتای ایرانی خود ارائه داده است.

بر اساس این مقاله، ارائه درخواست تمدید از سوی آمریکایی‌ها به معنای پذیرفتن این مطلب است که حصول توافق تا ضرب‌الاجل مقرر ممکن نخواهد بود.

وزرای خارجه ایران و آمریکا امشب برای اولین نوبت دیداری دوجانبه داشتند؛ در دیدارهای پیشین خانم اشتون، هماهنگ‌کننده کشورهای عضو 1+5 به عنوان طرف سوم بر سر میز مذاکره ظریف و کری حضور داشت.

حضور دیپلمات‌های ارشد 1+5 در وین در حالی انجام می‌شود که امروز منابع غربی گزارش دادند که ایران و گروه موسوم به 1+5 احتمالا فردا دوشنبه همزمان با ضرب‌الاجل برنامه مشترک اقدام، حصول یک «توافق سیاسی» را اعلام می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، این توافق شفاهی و غیرمکتوب (Non-Paper) احتمالا چارچوب و کلیات راهکار جامع را مشخص می‌کند. بر اساس این موافقتنامه، طرفین همچنین به مدت دو ماه (احتمالا تا بهمن‌ ماه) برای تعیین جزئیات راهکار جامع هسته‌ای، زمان خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول