اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد

لزوم استفاده از بستر فضای مجازی برای تعمیق آموزه‌های دینی

مدیرگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی قم خواستار استفاده بیشتر از بستر فضای مجازی برای تعمیق فرهنگ و آموزه‌های دینی شد.

لزوم استفاده از بستر فضای مجازی برای تعمیق آموزه‌های دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم در دوره آموزشی معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های کشور ساخت گروه‌های موازی را یکی از راهبردهای دشمنان برای مقابله با اسلام ذکر کرد و افزود: دشمنان چون می‌دانند که به‌طور مستقیم نمی‌توانند با ما مقابله کنند می‌خواهند از درون جامعه اسلامی مسائلی را مطرح و اختلاف‌افکنی کنند.

وی برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه جهان اسلام توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی را اقدامی ابتکاری و مهم در راستای تقریب مذاهب و ناکام گذاشتن رویه‌های اختلاف‌انگیز دشمنان دانست.

خوش‌گفتار مقدم در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌ریزی، سازماندهی نیروها و منابع، فرماندهی و هدایت نیروها، هماهنگی نیروها در راستای هدف، کنترل و نظارت بر کارها را پنج گام مدیریت فعالیت‌های تبلیغی ذکر کرد.

دارنده دکترای مدیریت آموزش عالی با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی باید به سه برنامه تعیین اهداف، شناخت مخاطبان و پیش‌بینی منابع توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: در تعیین اهداف باید به کیفیت، کمیت و خط‌مشی برنامه‌ها دقت داشت.

مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: در مسئله شناخت مخاطب هم باید جنس، سن، تحصیلات، شرایط اجتماعی و فرهنگی و نیز در مسئله پیش‌بینی منابع باید به نیروی انسانی، بودجه، تجهیزات و لوازم، زمان و... توجه داشت.

رتبه اول کنکور مقطع دکتری در کشور، مشغول کردن نوجوانان و جوانان را هدف اصلی توسعه برنامه‌های شبکه‌های مجازی بیان کرد و افزود: وقتی فرزندان ما به این مسائل مشغول شوند از توجه به مسائل و آموزه‌های دینی و قرآنی باز می‌مانند.

به گفته وی کانون خانواده به دلیل تنش‌ها و آفت‌هایی که با آن مواجه است یکی از چالش‌های مهم جامعه ما محسوب می‌شود در حالی که این عرصه می‌توانست به یکی از مهم‌ترین عرصه‌های موفقیت جامعه تبدیل شود.

وی طلاق را یکی از معضلات جامعه ذکر کرد و گفت: متاسفانه در مدارس کشور درباره اهمیت تشکیل خانواده و زندگی سالم آموزش داده نمی‌شود. در دانشگاه‌ها هم مقدار ساعتی که برای بیان این مسائل در نظر گرفته شده بسیار کم است.

خوش‌گفتار مقدم افزود: حدود 4.5 میلیون نفر در مراکز آموزش عالی کشور در حال تحصیل هستند که 40 درصد گروه 18 تا 24 ساله‌های کشور را تشکیل می‌دهند و مقام معظم رهبری تاکید دارند این رقم افزایش یابد.

مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مقام معظم رهبری تصریح کردند که باید با جوانان با حرف‌های اقناع کننده صحبت کرد.

وی افزود: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی به مسائل مبتلابه باید نگاه جهانی باشد تا بتواند نفوذ کافی داشته باشد. اگر سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه‌ها فعالیت نکند، دشمنان فعالیت بیشتری در نقاط تاثیرگذار خواهند داشت.

خوش‌گفتار مقدم کودکان، نوجوانان و جوانان را نقطه استراتژیک جامعه ما دانست و گفت: سیره رسول گرامی اسلام این بود که بیشتر با جوانان و نوجوانان ارتباط داشتند.

این استاد دانشگاه شبکه گسترده ائمه جماعات، مدرسان قرآن، مبلغان دینی، مداحان و... در سطح کشور را یکی از نقاط قوت و فرصت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: امکان استفاده از بستر اینترنت و فضای مجازی یکی دیگر از این فرصت‌هاست ولی بسیاری از فعالان شبکه تبلیغی از این امکان مهم استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/2258/ک/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول